Bränd lukt ur fläktsystemet V50 T5.

BeeaL
27 november 2014 · 3 Inlägg

Inatt när jag åkte hem från jobbet så började bilen "Tjuta" när jag sänkte farten till under 40km/h och framförallt när jag växlade. Efter någon minut så började det komma en bränd lukt ur fläktsystemet.
Jag forskade inte så noga i det just då i bilen för jag var för trött efter körpasset med bussen.
Det var kallt inatt och då slog jag på "fullt ös" med A/Cn i ca 10min innan jag tryckte tillbaka till "auto" där den började värma upp till mina +25 inställda grader. Efter ca 20min kom det tjutande ljudet och lukten.

Någon son har en aning om vad det kan vara? Skall in med bilen på service för 14000mil nästa vecka. Men tänkte höra mig för här först smile

Ska ut en runda idag å kolla om ljudet och lukten är tillbaka.

zzr94092
27 november 2014 · 4 385 Inlägg

fläktmotorn...

BeeaL
10 december 2014 · 3 Inlägg

Testade med att fylla på lite extra med olja i motorn. och tjutandet samt brända lukten är borta. kört över 1 vecka nu utan några lukter eller tjutande ljud. och just nu är bilen inne på service.

zzr94092
10 december 2014 · 4 385 Inlägg

"Testade med att fylla på lite extra med olja i motorn" ? Hur var nivån innan du fyllde på?" Tjutande"?? nått oljud eller en typ varningssummer?

BeeaL
10 december 2014 · 3 Inlägg

nivån var mellan de två strecken på oljestickan helt klart godkänd nivå. ingen oljelampa har lyst. oljudet var ett tjutande ljud som kom när jag gasade och växlade. men försvunnit nu. och vi får se vad service säger då jag bad dem ta en extra titt på fläktsystemet. oljan byter dem vilket som smile

ottorb
11 december 2014 · 320 Inlägg

jag kan tippa på aggregatremmen ,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang