S40/v50 Stereo byte.

DeFlo
28 november 2014 · 514 Inlägg

Har nyligen köpt mig en v50 t5 och vill byta huvudenhet men i och med s40/v50 är så speciella så går inte det så lätt.

Så min tanke är att behålla den nuvarande stereon men koppla in en
Pioneer MVH-X370BT i handskfacket.  Dock så vet jag inte riktigt hur det ska kopplas?

Huvudenheten i handsfacket kommer ju kopplads till egen strömkälla. Men vad händer om jag bara seriekopplar högtalarna från original stereon? Båda kommer ju skicka ström kan det ta skada på den originala?
Finns det någon slags switch eller dyligt man kan skaffa?


Jag har redan en fm modul kopplad men tycker kvalitén är katastrof.

Tack på förhand

Mvh
John

BMW = Bil Med Wasakredit
DeFlo
1 december 2014 · 514 Inlägg

Bump

BMW = Bil Med Wasakredit
Robb192 Tokig 08a
1 december 2014 · 1 019 Inlägg

Lösningen i dagsläget är att sätta i en stereo i typ handsfacket och köra med den till högtalarna smile
Bluepower jobbar på en lösning så alla original funktioner finns kvar ! Bara att vänta och köra med skivor så länge annars

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
DeFlo
2 december 2014 · 514 Inlägg

robb192 skrev:
Lösningen i dagsläget är att sätta i en stereo i typ handsfacket och köra med den till högtalarna smile
Bluepower jobbar på en lösning så alla original funktioner finns kvar ! Bara att vänta och köra med skivor så länge annars

Men vet du om originalstereon kan ta skada om enheten från handsfacket skickar ström mot den och högtalarna?

BMW = Bil Med Wasakredit
Robb192 Tokig 08a
2 december 2014 · 1 019 Inlägg

DeFlo skrev:

robb192 skrev:
Lösningen i dagsläget är att sätta i en stereo i typ handsfacket och köra med den till högtalarna smile
Bluepower jobbar på en lösning så alla original funktioner finns kvar ! Bara att vänta och köra med skivor så länge annars

Men vet du om originalstereon kan ta skada om enheten från handsfacket skickar ström mot den och högtalarna?

Du får ju ha originalet avstängd samt att den inte kommer ha någon sladd med ström för att driva original högtalarna smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang