Öka från 55 till 100W på Extraljus

BerglunD666
7 december 2014 · 124 Inlägg

MammDiin skrev:

christAfer skrev:
Berglund666: Tack och bock! Tyckte att det var vettigare att posta i en befintlig tråd istället för att skapa en ny.

Simlar: Tack för svar, då beställer jag två st 100w-lampor. 30A-säkring på pkuskabeln till relät också?

Ja vissa klagar på att man skapar nya trådar och andra ''klagar'' när man skriver i en som finns men är gammal.

Säkringen beror på förbrukningen men får inte överstiga max säkringsstorlek som är tillåtet för kabelarean som används. Jag skulle välja 20 eller 25A och minst 2,5mm² kabel.

Var inte menat som gnäll, tycker den är bump of the year bara

BMW 525d (2001)
christAfer Wärmland
7 december 2014 · 943 Inlägg

MammDiin skrev:

christAfer skrev:
Berglund666: Tack och bock! Tyckte att det var vettigare att posta i en befintlig tråd istället för att skapa en ny.

Simlar: Tack för svar, då beställer jag två st 100w-lampor. 30A-säkring på pkuskabeln till relät också?

Ja vissa klagar på att man skapar nya trådar och andra ''klagar'' när man skriver i en som finns men är gammal.

Säkringen beror på förbrukningen men får inte överstiga max säkringsstorlek som är tillåtet för kabelarean som används. Jag skulle välja 20 eller 25A och minst 2,5mm² kabel.

mb_pucken skrev:
Det går att ha 2st 100w lampor på ett 30A relä om kablarna är tillräckligt grova för att klara ~10A till varje extraljus och 20-30A mellan batteri och relä.
Säkring väljs efter vilka kablar du använder. Kablar väljer du efter hur mycket ström som går åt till att driva förbrukaren.

Då blir det 2.5mm2 kablar och 20A säkring!

Ööööööööööööh.....
Lonefox Bad music kills good sound
8 december 2014 · 7 241 Inlägg

BerglunD666 skrev:
Bump of the year! För övrigt ligger den väl i fel forumdel? :-)

Då ursprungstråden är från 2008 så är den en kvarleva från en era då bil-el och bilstereo låg gemensamt. tongue

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang