Slutsteg för basarna i framdörrarna saab 900 97 & saab 95?

Castwebb
29 november 2014 · 116 Inlägg

Hej, jag skulle vilja få tag i det slutsteg som sitter original (tillval) på Saab 900 1994-7 till bashögtalarna i framdörrarna. Jag har basarna och kablar till högtalarna,  men steget har någon tidigare ägare plockat bort.
Vad heter det steget? (all möjlig information tack)
Vad behöver jag för kablage?
Finns det någon "line out" som man antingen kan skarva på rca kablar eller bara plugga in direkt eller via någon adapter?
Vart kan man få tag i ett sådant steg?
Jätte tacksam för alla svar jag kan få ;-)

Volkswagen Transporter "Jobbman" (2016)
Saab 900 GL "Pedagogen" (1982)
Saab 9000 CC Aero "Mmm Monster" (1991)
tyclon
10 december 2014 · 20 Inlägg

Finns det några lösa kablar där förstärkaren har suttit? Jag har också lite funderingar kring detta, dock så kommer jag nog att installera ett eftermarknadsslutsteg. MEN är inte helt säker på om ett sådant steg fungerar med originalradion.

Ontopic; Vill du ha ett originalsteg så hade jag åkt till skroten och kollat. Kostar säkert en slant hos Saabs återförsäljare.

Castwebb
7 januari 2015 · 116 Inlägg

tyclon skrev:
Finns det några lösa kablar där förstärkaren har suttit? Jag har också lite funderingar kring detta, dock så kommer jag nog att installera ett eftermarknadsslutsteg. MEN är inte helt säker på om ett sådant steg fungerar med originalradion.

Ontopic; Vill du ha ett originalsteg så hade jag åkt till skroten och kollat. Kostar säkert en slant hos Saabs återförsäljare.

Tjolahoppsansa. Jag har kollat runt lite och det finns på bildelsbasen.se
Kostar ett par hundra, det jag tänkte göra är att ta original steget, koppla ljudutgång ifrån de steget till ett annat steg som jag har tänkt ha till 6x9orna där bak. Byta ut original basarna i framdörrarna till lite finare saker ;-)

Volkswagen Transporter "Jobbman" (2016)
Saab 9000 CC Aero "Mmm Monster" (1991)
Saab 900 GL "Pedagogen" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang