Saab 9-3 startar ej panik

zzhenke
1 december 2014 · 16 Inlägg

hejsan saaben startade inte imorse undrar nu om någon kan vet vad det är för fel..

bifogar en film hur den beter sig..  https://www.youtube.com/watch?v=2Mva89m … e=youtu.be

enda jag har reagerat på är att rattlåset varken hoppar i eller ur. testat med båda nycklarna tacksam för tips och svar..

mvh:D

Drönirettab
2 december 2014 · 21 761 Inlägg

Står det inget felmeddelande i displayen medan du försöker starta eller direkt efter att du har vridit tillbaka nyckeln?

Jag kunde inte se i filmen vad som stod i displayen, tycker att det borde visa någonting där. Gör för säkerhets skull en spänningsmätning direkt på batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge, då syns det om spänningen vill sjunka ner väldigt mycket eller bara "lagom" (typ 0,5-1 V). smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 december 2014 · 13 735 Inlägg

säkert dåligt med ström bara.   modernare startmotorer försöker inte ens att dra när spänningen är för låg

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
noniz
5 december 2014 · 83 Inlägg

Prova med starthjälp, startar den då så är batteriet troligen skrot.
Råkade ut för detta själv i somras, visade sig att batteriet gav bara jämt lite mer än halv styrka och det räckte inte för att få igång bilen.

Senast redigerat av noniz (5 december 2014)

Hyundai i40 (2013)
steffe67 gruvarbetare
5 december 2014 · 152 Inlägg

japp verkar som saknar tillräckligt med ström i batterit .

zzhenke
10 december 2014 · 16 Inlägg

testade att starta med starthjälp hände inget alls så då uteslöt jag batteriet. så skicka in den på felsökning. men då var det ändå batteriet som var för dåligt så gick inte ens att ladda därför hände inget med starthjälp....  vart ett dyrt batteri;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang