MB 300D rör mellan topp och vattenpump.

dennisfransson
12 december 2014 · 11 Inlägg

Tjena! Har en merca motor, 300 D som sagt. Ett rör mellan toppen och vattenpumpen har gått av(ett litet rör format som ett u med banjokopplingar i varje ändå) detta har läckt, så bestämde mig för att ta bort röret, då gick bultarna till banjokopplingarna av, röret lika så.  Min fråga e nu om man kan plugga skiten? Om inte, har någon ett sådant rör? Trevlig helg.

dennisfransson
12 december 2014 · 11 Inlägg

Hur fan lägger ja upp bilder?

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
12 december 2014 · 411 Inlägg

dennisfransson skrev:
Hur fan lägger ja upp bilder?

"Skriv svar" Sen "Ladda upp bild (fotoalbum)" eller klistra in en länk till bilden av något slag.

Senast redigerat av Tinx2 (12 december 2014)

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
12 december 2014 · 411 Inlägg

dennisfransson skrev:
Tjena! Har en merca motor, 300 D som sagt. Ett rör mellan toppen och vattenpumpen har gått av(ett litet rör format som ett u med banjokopplingar i varje ändå) detta har läckt, så bestämde mig för att ta bort röret, då gick bultarna till banjokopplingarna av, röret lika så.  Min fråga e nu om man kan plugga skiten? Om inte, har någon ett sådant rör? Trevlig helg.

Vad är det för årsmodell och är motorn från en w124 eller w123?

Senast redigerat av Tinx2 (12 december 2014)

Det Går!!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
12 december 2014 · 3 730 Inlägg

Utan att veta vad röret är till för så misstänker jag att det fyller någon form av funktion. Alltså ska det inte pluggas. Besök närmsta skrot. Skippa svordommar så får du bättre svar. God afton

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
dennisfransson
12 december 2014 · 11 Inlägg

Ingen aning vad den kommer ifrån för bil, sitter i en EPA.

dennisfransson
12 december 2014 · 11 Inlägg

Men röret e ju as litet, va kan de ha för funktion rgentligen

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
12 december 2014 · 3 730 Inlägg

Du tror alltså att motortillverkare monterar små rör som ej fyller någon funktion?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
haweri
12 december 2014 · 335 Inlägg

går det vatten eller olja i röret? kan de va så att om det kommer olja där som är till för att  smörja vattenpumpen?

dennisfransson
12 december 2014 · 11 Inlägg

Att den har ngn funktion har ja förstått för länge sen, frågan e om den e as viktig eller ej, menmen, nytt rör påväg hem

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang