Vilken säkring till 120W ledramp?

Concretum
9 december 2014 · 67 Inlägg

Om jag tar 2.5mm2 kablar, vilken säkring? Vet inte vad rampen drar, troligen är det 120w? det är 9 st led i rampen, har inga uppgifter om den.

Glesmark
9 december 2014 · 1 938 Inlägg

Börja med en 15A, det borde fungera, men OM den skulle lösa ut direkt när du startar rampen så kolla att allt är rätt kopplat och sätt i en 20A.

Concretum
9 december 2014 · 67 Inlägg

Glesmark skrev:
Börja med en 15A, det borde fungera, men OM den skulle lösa ut direkt när du startar rampen så kolla att allt är rätt kopplat och sätt i en 20A.

Tackar smile

it_mutt Avstängd
9 december 2014 · 10 388 Inlägg

Ska, åtminstone rent teoretiskt, räcka med en 10A.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
partyvan
9 december 2014 · 1 071 Inlägg

Har du nån bild på rampen? Tror mer på max 90w

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Glesmark
9 december 2014 · 1 938 Inlägg

it_mutt skrev:
Ska, åtminstone rent teoretiskt, räcka med en 10A.

Borde räcka, absolut, och vid 13.5v borde ännu mindre än 10a, men ja tänker strömmen i startögonblicket, om man dessutom ska blinka på folk som glömt helljuset på etc, startström i 2-3 blinkningar irad, vad vet jag?

Praktiskt är det dock enklare att köpa en 15A och sätta dit, den kommer lösa ut utan problem om det skulle bli kortis någonstans så det är ju ingen fara ur säkerhetsperspektiv.

it_mutt Avstängd
9 december 2014 · 10 388 Inlägg

Glesmark skrev:

it_mutt skrev:
Ska, åtminstone rent teoretiskt, räcka med en 10A.

Borde räcka, absolut, och vid 13.5v borde ännu mindre än 10a, men ja tänker strömmen i startögonblicket, om man dessutom ska blinka på folk som glömt helljuset på etc, startström i 2-3 blinkningar irad, vad vet jag?

Praktiskt är det dock enklare att köpa en 15A och sätta dit, den kommer lösa ut utan problem om det skulle bli kortis någonstans så det är ju ingen fara ur säkerhetsperspektiv.

Nej jag vet faktiskt inte hur det är med led och strömförbrukning vid start. 15 kan nog vara lagom iaf smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Concretum
9 december 2014 · 67 Inlägg

Tackar smile Provar med 15 då. har ingen bild på den just nu, men ja, inte omöjligt att den kan va på 90w, har inga uppgifter alls om den, inte ens fabrikat.

Dometros
14 december 2014 · 434 Inlägg

Concretum skrev:
Tackar smile Provar med 15 då. har ingen bild på den just nu, men ja, inte omöjligt att den kan va på 90w, har inga uppgifter alls om den, inte ens fabrikat.

Dioderna som sitter i ramperna är antingen 3, 5 eller 10 Watt, har du nu 9st på rampen så har du minst 27Watt och som Max 90 Watt, Mer än det kan du inte ha. Om du nu inte hittat några herrejösses-dioder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang