Service på Honda crx hjälp

Crxkoffe
15 december 2014 · 847 Inlägg

Tja! Tänkte serva min Honda Crx nu till våren det är en d16z5 124hk

Har tänkt mej att göra detta till och börja med ( Bilen har gått 11 tusen 300mil snart )


*Byta drivknutar (båda sidor)

*Byta kamrem, vattenpump

*Byta bromsar & klossar runt om

*Byta olja + filter & stift ( detta byter jag 1-2ggr/år)

Är det något mer jag behöver tänka på? eller någonting som saknas som jag kan göra när jag även håller på med allt detta? smile tack på förhand!!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Inox
15 december 2014 · 204 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Tja! Tänkte serva min Honda Crx nu till våren det är en d16z5 124hk

Har tänkt mej att göra detta till och börja med ( Bilen har gått 11 tusen 300mil snart )


*Byta drivknutar (båda sidor)

*Byta kamrem, vattenpump

*Byta bromsar & klossar runt om

*Byta olja + filter & stift ( detta byter jag 1-2ggr/år)

Är det något mer jag behöver tänka på? eller någonting som saknas som jag kan göra när jag även håller på med allt detta? smile tack på förhand!!

varför byta knutar? dåliga?

Crxkoffe
15 december 2014 · 847 Inlägg

Inox skrev:

Crxkoffe skrev:
Tja! Tänkte serva min Honda Crx nu till våren det är en d16z5 124hk

Har tänkt mej att göra detta till och börja med ( Bilen har gått 11 tusen 300mil snart )


*Byta drivknutar (båda sidor)

*Byta kamrem, vattenpump

*Byta bromsar & klossar runt om

*Byta olja + filter & stift ( detta byter jag 1-2ggr/år)

Är det något mer jag behöver tänka på? eller någonting som saknas som jag kan göra när jag även håller på med allt detta? smile tack på förhand!!

varför byta knutar? dåliga?

Japp, rasslar som bara den i dom tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
xXSammy
15 december 2014 · 6 571 Inlägg

Köp NGK stift, inga snik.

De/Dem
Crxkoffe
15 december 2014 · 847 Inlägg

Malheus skrev:
Köp NGK stift, inga snik.

Köper alltid NGK smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Honda_nr1
15 december 2014 · 7 Inlägg

växellådsoljan samt spännrullen till kamremmen åxå.. sen om du vill gå riktigt på ställa in ventilerna och kolla tätningarna, alltid bra att göra.

Crxkoffe
16 december 2014 · 847 Inlägg

Honda_nr1 skrev:
växellådsoljan samt spännrullen till kamremmen åxå.. sen om du vill gå riktigt på ställa in ventilerna och kolla tätningarna, alltid bra att göra.

Okej tack, någon speciell olja till min växellåda? smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
nixon89 klabbarpan
17 december 2014 · 3 041 Inlägg

Följ gällande specifikationer honda satt på din motor/låda. Alltid ngk som du sagt. Ser sjukt många som skall komma billigt undan med biltemas briska stift. Faktum är att briska kostar mera än ngks diton som tom är billigare wink soppafilter? Rengöra filtret till pumpen i tanke n( om den nu har det då) smörja gångärn. Mm. Allt beror på hur noggrann man är. Finns ingen begränsning. smile

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Etingelholm
17 december 2014 · 979 Inlägg

Vänd dig till Hpc (hondaklubben.com) istället så får du 2-3 bra svar. Här på gorg lär du få 100 svar minst och hälften är specifikationer.
Eller så drar du iväg ett pm till mig så hjälper jag dig men allt du behöver. smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Crxkoffe
27 december 2014 · 847 Inlägg

Tack smile soppafilter har jag glömt och skriva upp

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang