aryseryseysety

it_mutt Avstängd
19 december 2014 · 10 388 Inlägg

Å andra sidan. Att det läcker in via kupéfiltret har jag bara varit med om när just dräneringen varit igensatt, men visst, jag har aldrig ägt en passat

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Muttley
20 december 2014 ·

it_mutt skrev:
Å andra sidan. Att det läcker in via kupéfiltret har jag bara varit med om när just dräneringen varit igensatt, men visst, jag har aldrig ägt en passat

Men du har nog rätt. Kollade på mitt och om de inte vore för att de är fullt med vatten skulle de nog inte runnit in där. Jag körde en lång skruvmejsel genom min dränering under batteriet och sedan dess kommer ingenting alls från handskfacket. 
Men nu märker jag små droppar från dörren.

it_mutt Avstängd
20 december 2014 · 10 388 Inlägg

tkd_rille skrev:

it_mutt skrev:
Å andra sidan. Att det läcker in via kupéfiltret har jag bara varit med om när just dräneringen varit igensatt, men visst, jag har aldrig ägt en passat

Men du har nog rätt. Kollade på mitt och om de inte vore för att de är fullt med vatten skulle de nog inte runnit in där. Jag körde en lång skruvmejsel genom min dränering under batteriet och sedan dess kommer ingenting alls från handskfacket. 
Men nu märker jag små droppar från dörren.

Skoj med elände som består =/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Muttley
20 december 2014 ·

it_mutt skrev:

tkd_rille skrev:

it_mutt skrev:
Å andra sidan. Att det läcker in via kupéfiltret har jag bara varit med om när just dräneringen varit igensatt, men visst, jag har aldrig ägt en passat

Men du har nog rätt. Kollade på mitt och om de inte vore för att de är fullt med vatten skulle de nog inte runnit in där. Jag körde en lång skruvmejsel genom min dränering under batteriet och sedan dess kommer ingenting alls från handskfacket. 
Men nu märker jag små droppar från dörren.

Skoj med elände som består =/

Ja nackdel med att köpa en bil efter många fina soliga dagar. Men de är ju som tur inte så svårt att fixa.

Ghostduster
13 januari 2015 ·

Edit!

Tjena! Detta är en gammal tråd men för er som (kanske) får notifikation för denna tråden får ett litet annat tips!

Jag har haft lite problem med imma och bokstavligt talat rinnande vatten på rutorna i bilen (särskilt om jag kör med kupévärmare)

Så jag Kollade i dörrarna igen om det ev var där.

Nudå, till er som kanske har detta problemet med vatten på golvet. Fråga alltid om bilen blivit vandaliserad eller krockad. Märkte nu att i SAMTLIGA dörrar (längst in mellan ytterplåten och innerplåten där vattnet ska dräneras) så låg det miljoner av små glassplitter! Konstaterade då att antingen har blien krockat (rätt rejält eftersom antagligen alla rutor gått sönder) eller så har bilen blivit saboterad. Men det är inte det som är problemet. Problemet är att puckot som bytte rutorna antagligen var för lat för att ta bort allt splitter som lägger sig innuti dörren.

Detta resulterar i att det lägger sig som en propp och vattnet rinner väldigt sakta.

Detta är bara ett tips! För det hände mig, då kan de ha hänt flera!

Hadet gött!

markusbacka
19 februari 2015 · 68 Inlägg

Vatten i handskfacket åxå...

Hittade en massa fukt i handskfacket nu innan helgen. Så det rinner alltså ganska högt uppifrån (eller?). Kan det vara rutan som är otät någonstans?

ValP2k
19 februari 2015 · 1 122 Inlägg

Kolla vid batterilådan

gasa nu foer faen!
Muttley
19 februari 2015 ·

markusbacka skrev:
Vatten i handskfacket åxå...

Hittade en massa fukt i handskfacket nu innan helgen. Så det rinner alltså ganska högt uppifrån (eller?). Kan det vara rutan som är otät någonstans?

Hade jag med.  Bort med batteriet och upptäck att du har massor av vatten där, litervis.
Och rengör dräneringen med valfritt verktyg. Sen jag rengjorde den så har de inte kommit en droppe på passagerarsidan (Passageraren fick ett vattenfall över skorna)

Om du sen har som jag i handsfacket, en fläkt så sätt den på fullt ös och töm lådan helt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang