Tvätt av klädsel

cazzman
3 september 2014 · 30 Inlägg

Hej

Köpte nyligen en Volvo V70 som är riktigt fin utvändigt och lika fin invändigt förutom en sak. Framsätena är ordentligt sketna. Som om han som ägt bilen suttit med skitiga blåkläder från en bilverkstad.
Inredning och klädsel är beige som kanske inte är det ultimata :-)
Någon som kan ge ett tips på vad jag kan använda för medel? tror inte att dom här produkter på sprayflaska m.m. funkar så bra eller? utan jag tänkte mer på en våt sugare och något bra kem medel så om någon har ett tips på medel för just detta vore jag tacksam.

Alternativ om det finns någonstans en snygg bilklädsel som överdrag man kan köpa? men vill inte ha en sån med taskig passform som veckar sig o ser ut som man lagt över en filt :-)

/
Micke

Brådhis * Voff voff *
3 september 2014 · 10 277 Inlägg

Hyr en klädseltvätt och kör av dom själv. Jag och två kompisar hyrde en ihop för några veckor sedan. 7-800:- (delat på tre) för en hel helg var det helt klart värt.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
cazzman
3 september 2014 · 30 Inlägg

Brådhis, ja det var nått sånt jag tänkte på också. Antingen en textiltvätt eller kanske heter klädseltvätt. Hittar dock ingen som hyr ut såna här. Jag bor i Varberg så de e Stål och hyr men enda dom har är våtsug eller våt damsugare så därför tänkte jag en sug och nått bra kem medel.

Berryda
3 september 2014 · 219 Inlägg

cazzman skrev:
Brådhis, ja det var nått sånt jag tänkte på också. Antingen en textiltvätt eller kanske heter klädseltvätt. Hittar dock ingen som hyr ut såna här. Jag bor i Varberg så de e Stål och hyr men enda dom har är våtsug eller våt damsugare så därför tänkte jag en sug och nått bra kem medel.

Jag köpte en klädseltvätt och ångrar mig inte! http://reservdelsgurun.se/kladseltvatta … t-rg-2000/
Använder den till alla bilar och har fungerat kanon!

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
cazzman
3 september 2014 · 30 Inlägg

Glesmark, ah fasen! finns sånt i tvätthallarna :-) där ser man. Får ta en tur och kolla mackarna med tvätthallar här i stan.
Tvättar alltid min bil på Kärcher´s miljöstation, en sån utetvätt. Men tack för tippset.

Glesmark
11 december 2014 · 1 938 Inlägg

Löste det sig? Hur blev det?

arvidh
21 december 2014 · 22 Inlägg

Jag brukar köra med smartabs textilrengöringsmedel, Brisk Low Foam. Dock bara om fläckarna inte är så grova, spraya på koncentrerat och skrubba med en nagelborste. Sedan torka av med en fuktad mikrofiber duk. Funkat klockers på dom bilar jag använt det i. Helst kör jag med våtdammsugare dock smile

Glesmark
21 december 2014 · 1 938 Inlägg

Brisk skall väl spädas kring 1:10?
Använder själv en Kärcher textilvårdsmaskin och jag får skölja med vatten minst 2 gånger för att få bort smuts och medel, använder olika medel spädda 1:10-1:40.

arvidh
21 december 2014 · 22 Inlägg

Glesmark skrev:
Brisk skall väl spädas kring 1:10?
Använder själv en Kärcher textilvårdsmaskin och jag får skölja med vatten minst 2 gånger för att få bort smuts och medel, använder olika medel spädda 1:10-1:40.

Jo, går att späda det lite hur man vill. Allt eftersom hur pass smutsigt det är antar jag. Men har då funkat fint att köra det koncentrerat, dock blir det dyrare såklart. :p

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 december 2014 · 13 736 Inlägg

hålls man en del så är det värt att köpa en "matt" tvättmaskin.
helt klart värt kostnaden.  fick faktist chefen att köpa in en sån till våra bussar. så jävla trött på skitiga säten.
spelar ingen roll hur mycket man städar bussarna när det dammar om alla stolar  smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Glesmark
21 december 2014 · 1 938 Inlägg

arvidh skrev:

Glesmark skrev:
Brisk skall väl spädas kring 1:10?
Använder själv en Kärcher textilvårdsmaskin och jag får skölja med vatten minst 2 gånger för att få bort smuts och medel, använder olika medel spädda 1:10-1:40.

Jo, går att späda det lite hur man vill. Allt eftersom hur pass smutsigt det är antar jag. Men har då funkat fint att köra det koncentrerat, dock blir det dyrare såklart. :p

Absolut, har du testat att späda det 1:2 eller 1:5?
Vad jag vill komma fram till, det kanske fungerar lika bra eller bättre så, och blir billigare.
För övrigt tycker jag Brisk är överprisat med tanke på hur det presterar, vill inte göra nån reklam så säger bara att det finns billigare medel som presterar samma eller bättre. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang