Hej jag har problem med trotjänaren, jag har läst en del foruminlägg och felsökt under veckan och felet är fortfarande kvar så jag tänkte att jag skulle skapa en egen tråd för att förhoppningsvis få den i ordning
Saker jag bytt:
bränslepumpsrelä och de 2 relän som sitter bredvid (huvudrelä och insprutningsrelä eller nåt dylikt)
LMM
Bränslepump
Tändspole
Tändkablar
Fördelarlock
Rotor
Tändstift
Bränslefilter
Saker jag felsökt under veckans gång:
Kollat att jag har gnista på tändstiften (vilket jag har)
kollat anslutningen för el till insprutare och dylikt (sitter under insuget nära blocket) ser ut att vara i ordning
kollat efter tjyvluft mellan LLM och insug ( har inte hittat nån spricka eller hål)
Nu i efterhand kan de hända att detta fel har varit på gång under längre tid, den har varit relativt svårstartad och ibland stannat helt apropå beroende på väder i detta fall sommartid torra dagar ibland har den bara lagt av och jag har trott jag åkt på soppatorsk men efter den fått vila har den startat igen, den har startat och gått mycke bättre regniga dagar och kalla vinterdagar.
Denna gång uppstod felet dock efter jag hälsat på en vän och bilen stått ute i ett par timmar i ett par minus grader, när jag skulle starta den var de inget liv i kärran, fick iden att öppna huven och knacka lätt på huvudrelät som sitter bredvid bränslepumpsrelät och de behöver inte ha med de att göra men efter de startade den och jag kunde köra hela vägen hem och ställa den i garaget. Dagen efter när jag skulle ut var den dock stendöd, efter att ha bytt bränslepumpsrelät och de 2 andra fick jag igång bilen och den gick på tomgång och jag kunde varva den men den gick hackit och var långsam ner i varv igen och efter drygt 2 minuter från start dog den bara, sen gick den inte att starta igen förräns den blivit kall och nu har jag tyvärr fått slut på ide'er så jag är öppen för förslag
Senast redigerat av Grimvald (21 december 2014)