Byte generator v50

GTRE
23 maj 2014 · 6 Inlägg

Hej har en volvo v50 2.0D 2008 136

Jag har tänkt o byta generator på denna bil kan man byta den rakt av eller måste man programmera generatorn så den passar bilen.

blink_pj
17 januari 2015 · 477 Inlägg

Lånar tråden och hoppas jag har mer tur än trådskaparen med att få iallafall 1 svar  😉 haha

Bil = Volvo v50 från 08-09 nånting med 1,8 F skit motorn
Misstänker att polaren generator gett upp! (konstigt nog lyste aldrig laddningslampan eller något felmeddelande ??? 😐)
Det började med ett vinande ljud remsidan vilket ja tror är från generatorn som strax efter slutat ladda och luktar lite klassisk elektronik.
Läst att andra även som i detta fall med kass generator haft konstant lysande lampor i instrumentet fast nyckeln tagit ur. låter som det värkar vara normalt men enligt mig låter det mer som det är kortis någonstans!
Ska få ner bilen till jobbet o mäta lite mer innan  ja byter generator men vill fråga om någon vet mer om detta symptom på dessa bilar och som trådskaparen undrade, måste ny programvara installeras vid byte av generator om jag köper en eftermarknads istället för original?

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Subaru-STi
17 januari 2015 · 45 Inlägg

Ingen mjukvara krävs.

Audi A6 3.0 TFSI "V6 Kompressor" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang