GPS sändare för bil?

Atchoprosit
19 januari 2015 · 193 Inlägg

Jag letar efter en GPS tracker att sätta i min bil så jag ser vart dom kört och så jag kan se senaste position (vart dom parkerat). Jag vill alltså att trackern endast ska gå igång när bilen startas. Så den inte laddar ur batteriet! Vad jag förstått så måste man även har någon sorts uppkoppling för att få trackern att fungera, finns det speciella abonnemang för trackers eller ska man gå på ett vanligt kontantkort från telia med 0,5gb/månad?

Vad kör ni för garagare för trackers i era bilar och hur fungerar de? smile

SkyCandy1 Meldem
19 januari 2015 · 117 Inlägg

Jag använder inte själv produkten men efter massa research verkar denna vara vass http://www.gpser.se/gse-t1 , ska själv köpa mig en sån snart. Den har batteri och en trackertjänst mm.

Verkar tyvärr bara finnas en återförsäljare av produkten, kanske finns nån som kan tipsa om ställen som säljer trackers med samma systemlösning som den ovan, dvs tracker-enhet med separata antenner till GSM och GPS, med simkort-plats.

Koppla strömmatningen till Terminal 15 istället för 30 för att få ström när tändningen är igång, istället för direkt från batteriet. Tror dock inte det spelar nån roll. Om man jämför det inbyggda batteriets kapacitet i förhållande till angiven stand-by-tid så håller den ett par dagar. Sen är ju bilens batteri otroligt mycket större, tar nog flera månader för trackern att dra ur bilbatteriet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang