Skarva peugeot mä volvo

wermeAnton
24 januari 2015 · 2 Inlägg

tja, ja har en peugeot 404 (pickup å epa) mä orginal diesel motor som har gått 14*** och är helt odödlig, men te sömmern så tänkte ja ta ur motorn å slänga peugeot växellådan åt hälvete även kopplingen, och ersätta de mä en m40 och nån volvo koppling, nu undrar jag hur ja ska bära mig åt, och vilka volvo delar jag behöver skaffa, (gärna en mä vire till kopplingen!
tack fan!big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
24 januari 2015 · 26 133 Inlägg

Är en Volvolåda över huvudtaget kompatibel med en Peugeot-motor?
Har svårt att tro detta, utan några avancerade modifieringar.

Varsågod, fan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
wermeAnton
24 januari 2015 · 2 Inlägg

det är nog inte bolt-on, men det kanske går att svetsa ihop en volvo kopplingskorg med peugeotens, eller är det något annat du syftar på?

marcus80 Sir
24 januari 2015 · 935 Inlägg

Bara jag som inte förstår den dåliga svenskan? Sömmeren, vad betyder det?

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
zzr94092
24 januari 2015 · 4 383 Inlägg

då är vi två som inte förstår då...

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
24 januari 2015 · 3 730 Inlägg

marcus80 skrev:
Bara jag som inte förstår den dåliga svenskan? Sömmeren, vad betyder det?

Tolkar det till "sommaren". Förstår ej varför det ska va så svårt att skippa sin dialekt i skriftspråk? Även slentrianmässigt användande av kraftuttryck bör beivras.

Som exempel "tack fan!" som TS så läckert avslutar. Hmpf!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
KolGruvan
24 januari 2015 · 1 450 Inlägg

Är man inte helt bakom flötet så kan man nog lista ut att "sömmern" betyder sommaren,  han är förmodligen "ifrö" Värmland

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
24 januari 2015 · 3 730 Inlägg

KolGruvan skrev:
Är man inte helt bakom flötet så kan man nog lista ut att "sömmern" betyder sommaren,  han är förmodligen "ifrö" Värmland

Man ska inte behöva analysera och översätta.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Anders1984
25 januari 2015 · 82 Inlägg

Sjukt rolig tråd!

Varför vill man ens snickra ihop pegga med volvo? Vi såg ju hur det blev sist det gjordes på "professionell" nivå iform av PRV sexan... big_smile

Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!
Saab 9-5 Vector SC Biopower "Mackanized" (2007)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 januari 2015 · 13 729 Inlägg

DiwraZ skrev:

KolGruvan skrev:
Är man inte helt bakom flötet så kan man nog lista ut att "sömmern" betyder sommaren,  han är förmodligen "ifrö" Värmland

Man ska inte behöva analysera och översätta.

behöver man analysera det så är det nog inte trådskaparen som har problem.

Reflekterade inte ens att det skulle vara något udda skrivet.

men alla har olika fattningsförmågor och alla klarar inte av att läsa om det inte är stavat på ett sätt dom bildligt kan relaterat till.. alltså ser dom ordet stavat så kan dom inte läsa det men dom vet hur ordet Sommar ser ut mer som en bild. snarare än bokstäver som bildar ett ord.

Jag har haft och har en del svårigheter med stavning och allt sånt men bevisligen finns det dom som har svårare att känna igen ord ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Growe skrev:

DiwraZ skrev:

KolGruvan skrev:
Är man inte helt bakom flötet så kan man nog lista ut att "sömmern" betyder sommaren,  han är förmodligen "ifrö" Värmland

Man ska inte behöva analysera och översätta.

behöver man analysera det så är det nog inte trådskaparen som har problem.

Reflekterade inte ens att det skulle vara något udda skrivet.

men alla har olika fattningsförmågor och alla klarar inte av att läsa om det inte är stavat på ett sätt dom bildligt kan relaterat till.. alltså ser dom ordet stavat så kan dom inte läsa det men dom vet hur ordet Sommar ser ut mer som en bild. snarare än bokstäver som bildar ett ord.

Jag har haft och har en del svårigheter med stavning och allt sånt men bevisligen finns det dom som har svårare att känna igen ord ;-)

Låt bli att försvara slarv och slapphet. Att försvara ovårdat skriftspråk med tendenser av dyslexi är bara larvigt. Jag har full förståelse för de som har svårighetrr. Men inte för de som spelar på sin diagnos och brer på ännu värre. Dialekt i skriftspråk i offentlig miljö är bara pinsamt!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Muttley
25 januari 2015 ·

KolGruvan skrev:
Är man inte helt bakom flötet så kan man nog lista ut att "sömmern" betyder sommaren,  han är förmodligen "ifrö" Värmland

Är man inte helt från flötet så kan man också skriva utan dialekt.   

Tillbaka till skolan skulle jag säga här.   Och en omgång i reglerna på forumet.

KolGruvan
25 januari 2015 · 1 450 Inlägg

tkd_rille skrev:

KolGruvan skrev:
Är man inte helt bakom flötet så kan man nog lista ut att "sömmern" betyder sommaren,  han är förmodligen "ifrö" Värmland

Är man inte helt från flötet så kan man också skriva utan dialekt.   

Tillbaka till skolan skulle jag säga här.   Och en omgång i reglerna på forumet.

Ja skulle mer säga såhär att förstår man inte ens vad det ordet betyder så bör man ju gå om skolan,, men ja förstår ju precis vad han menar så det är ju inte jag som behöver gå om skolan, men de här tänker ja inte diskutera mer

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Anders1984
25 januari 2015 · 82 Inlägg

Jag förstod också vad han menade, men jag GÅR ju i skolan. I Värmland dessutom big_smilebig_smilebig_smile

Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!
Saab 9-5 Vector SC Biopower "Mackanized" (2007)
Xebers76
25 januari 2015 · 2 264 Inlägg

intressant hur tråden spårade ur totalt hahaah

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang