Ford Probe -97 V6 24

rodieki Tekniknörd
28 november 2014 · 92 Inlägg

Har en Ford Probe som jag kör lite med. Den har utvecklat en lite konstig egenskap. När man gasar lugnt och stilla så funkar den som den ska då kan man köra med den utan problem. Men när man gasar lite extra för att åka iväg lite hastigare, så går blir motorn kvaftlös. Precis som att den inte går rent. Jag har bytt fördelare och tändkalblar och tändstift och allt elektriska. Men det verkar inte lösa problemet. Har en liten tanke om bensinpumben håller på att ge upp, kan det vara så eller är jag helt fel ute? Eller att kanske filterna är totalt igensatta? Någon annan som har samma problem? Det är alltså Mazdas V6a som sitter i, någon av er som har mekat med den? Den sitter också i Mazda 323an och Mazda Xedos 6 och Mazda Xedos 9.

Senast redigerat av rodieki (4 december 2014)

LEO037
27 januari 2015 · 4 Inlägg

Auto-gruppen.com har skruvat mycket med denna motor åt mig och kan säkert hjälpa dig!

Psioon
27 januari 2015 · 21 Inlägg

På din beskrivning låter det som igensatt bränslefilter alt dålig bränslepump.
Bilen går igång men under lite större kraftuttag så "orkar" den inte.

Lycka till

rodieki Tekniknörd
22 februari 2015 · 92 Inlägg

Tack för tips, har bytt den främre bränslepumpen och nu går det bättre. Men inte helt rent, och luftfilter. Vad jag kan se så sitter det en pump vid tanken eller i tanken så jag får ta senare när jag har mer plats i garaget.
Auto-gruppen.com säger du, tack för tips. Dom kanske har lätt att få tag i delar också. För det är en himla letande varje gång man ska ha något.

LEO037
23 februari 2015 · 4 Inlägg

Det skulle även kunna vara VRIS som spökar. Men det har Auto-Gruppen också skruvat med på min bil och ja, de kan nog fixa fram allt du behöver till den bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang