VW Caddy -06. Bruksskåpet börjar spåra ur..

Min tänkta slit och släng bil, en Volkswagen Caddy 1.9TDI från 2006 spårade så smått ur redan efter några veckor. Man lär ju trivas med bilen :)
  • 511 Följare
  • 565 798 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 november 2018
Jonta
26 januari 2015 · 463 Inlägg

Eliiaasson skrev:
Fyndade du knappen ny? smile

Japp, kolla eBay eller Aliexpress.
Har en knapp med dimljusfunktion över, fast utan ljusautomatik och inte i "cromelook" om du är intresserad. Sen blev mitt Touran vred med ljusautomatik i "cromelook" är också över, de dock utan dimljusfunktion.

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
Eliiaasson Low is a lifestyle
26 januari 2015 · 364 Inlägg

Okej, ska ha med dimljus. Vore trevligt med cromelook, hör av mig om jag inte hittar annars! Tror de skulle bryta av bra med lite silver mot mitt röda skinn smile

Jonta
26 januari 2015 · 463 Inlägg

Eliiaasson skrev:
Okej, ska ha med dimljus. Vore trevligt med cromelook, hör av mig om jag inte hittar annars! Tror de skulle bryta av bra med lite silver mot mitt röda skinn smile

Klart snyggare med lite silver, men de är inte dyra om du kikar runt lite på ebay smile

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
Stol3n_Identity så äre!
26 januari 2015 · 872 Inlägg

Riktigt snyggt med dimljisen wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
golf666
26 januari 2015 · 275 Inlägg

Jonta, de Touran vred du har är ja intresserad av till passaten!
Hör av dig på PM smile

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Eliiaasson Low is a lifestyle
28 januari 2015 · 364 Inlägg

Du vet inte nån som har dimljusgaller över? Fick hem mina häromdan och visade sig vara till faceliften.. smile

Jonta
28 januari 2015 · 463 Inlägg

Eliiaasson skrev:
Du vet inte nån som har dimljusgaller över? Fick hem mina häromdan och visade sig vara till faceliften.. smile

Mina kommer bli över, eftersom jag ska bygga om till facelift. Fast inte riktigt än dock. Vilken modell är det du fick hem? Jag kanske är intresserad smile

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
volvo-johan
28 januari 2015 · 17 Inlägg

Soder18 skrev:

volvo-johan skrev:
bara en dum fråga: hur gör man så med kommentarerna att man kommenterar en kommentar????? roll

Ingen dum fråga alls! om du ser en kommentar du vill kommentera så tittar du nere till höger i den ruta som kommentaren står skriven i, Det står '' citat '' och ''multicitat'' Citat är till för om du vill kommentera en kommentar medans om det är flera kommentarer du vill kommentera på så trycker du på ''multicitat'' för att markera flera citat. 

Hoppas att detta hjälpte smile

tack tror det blir rätt lol

en vanlig volvo såld kille ;)
Jonta
29 januari 2015 · 463 Inlägg

Något som jag stört mig på sen köpet är att ratten va inte bara ful, utan sliten också. Såg ut som nån käkat på den. Men att få tag på en ratt med airbag tycks inte vara helt lätt, men nu har jag i alla fall kommit över en ratt från en Passat -12, dock multifunktion vilket inte finns förberett i min bil, men ska kika på det smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-23275eec253538b49bfd4d873aa98e06_large.jpg

Sen va de ju en annan sak, har haft en bild i huvudet av att stolar från en Passat R-line skulle sitta bra i bilen och nu har jag kommit över en komplett inredning från en -09. Men nu när de sitter i bilen vart jag tveksam, tycker stolarna vart för svarta. Dörrsidorna samt mittkonsoll från Touran är i en annan nyans vilket jag tycker stör.

Nu får dom sitta i några dagar så får jag känna på det, annars har jag kanske en Passat R-line inredning till salu smile

Såhär blev det i alla fall smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-cb61367f9997bfa143a4891cbd02fbea_large.jpg

Åsikter??

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
Edvin_Elm
29 januari 2015 · 171 Inlägg

Jonta skrev:
Något som jag stört mig på sen köpet är att ratten va inte bara ful, utan sliten också. Såg ut som nån käkat på den. Men att få tag på en ratt med airbag tycks inte vara helt lätt, men nu har jag i alla fall kommit över en ratt från en Passat -12, dock multifunktion vilket inte finns förberett i min bil, men ska kika på det smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Sen va de ju en annan sak, har haft en bild i huvudet av att stolar från en Passat R-line skulle sitta bra i bilen och nu har jag kommit över en komplett inredning från en -09. Men nu när de sitter i bilen vart jag tveksam, tycker stolarna vart för svarta. Dörrsidorna samt mittkonsoll från Touran är i en annan nyans vilket jag tycker stör.

Nu får dom sitta i några dagar så får jag känna på det, annars har jag kanske en Passat R-line inredning till salu smile

Såhär blev det i alla fall smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Åsikter??

Mycket mycket snygggt!! Kör på dom stolarna! Hade jag gjort iaf smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)
Volkswagen Golf "Gusten" (1990)
Jonta
29 januari 2015 · 463 Inlägg

Edvin_Elm skrev:

Jonta skrev:
Något som jag stört mig på sen köpet är att ratten va inte bara ful, utan sliten också. Såg ut som nån käkat på den. Men att få tag på en ratt med airbag tycks inte vara helt lätt, men nu har jag i alla fall kommit över en ratt från en Passat -12, dock multifunktion vilket inte finns förberett i min bil, men ska kika på det smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Sen va de ju en annan sak, har haft en bild i huvudet av att stolar från en Passat R-line skulle sitta bra i bilen och nu har jag kommit över en komplett inredning från en -09. Men nu när de sitter i bilen vart jag tveksam, tycker stolarna vart för svarta. Dörrsidorna samt mittkonsoll från Touran är i en annan nyans vilket jag tycker stör.

Nu får dom sitta i några dagar så får jag känna på det, annars har jag kanske en Passat R-line inredning till salu smile

Såhär blev det i alla fall smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Åsikter??

Mycket mycket snygggt!! Kör på dom stolarna! Hade jag gjort iaf smile

Gillar stolarna, men har lite svårt att bestämma mig för om de passar in eller ej. Synd att inte dörrsidorna är i samma färg sad

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
Megaton
29 januari 2015 · 65 Inlägg

Touranstolarna röstar då jag på, betydligt snyggare i en Caddy smile

Senast redigerat av Megaton (29 januari 2015)

Mercedes C180T "S202" (1996)
MAxAbbemo
29 januari 2015 · 67 Inlägg

hur tog du bort "caddy" ?

Audi A3 2.0 TDI S-Line "Nomad" (2008)
Jonta
29 januari 2015 · 463 Inlägg

MAxAbbemo skrev:
hur tog du bort "caddy" ?

Själva bokstäverna tog jag bort genom att försiktigt lirka in ett buntband bakom. Mest jobb är det med limmet, gnugga och petade med naglarna sen lite limlösande spray på slutet. Gjorde likadant på min A4 smile

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
Saneringa
29 januari 2015 · 141 Inlägg

Håller med Edvin_Elm för det ser jävligt bra ut med Passat-stolarna!

Happines is a choise!
Volkswagen Golf Cabriolet "Karmann" (1991)
Eliiaasson Low is a lifestyle
30 januari 2015 · 364 Inlägg

Jonta skrev:

Eliiaasson skrev:
Okej, ska ha med dimljus. Vore trevligt med cromelook, hör av mig om jag inte hittar annars! Tror de skulle bryta av bra med lite silver mot mitt röda skinn smile

Klart snyggare med lite silver, men de är inte dyra om du kikar runt lite på ebay smile

Har du någon mail så kan ja skicka bild:)

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
30 januari 2015 · 1 367 Inlägg

Passat stolarna är sjukt snygga, men i caddyn så passar Touran stolarna bättre tycker jag. Om du nu irriterar dig på att det är olika svarta nyanser idag så kommer du inte att göra det mindre någon annan dag. det kommer antagligen inte kännas riktigt "rätt"

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
LND05
30 januari 2015 · 88 Inlägg

Jonta skrev:

MAxAbbemo skrev:
hur tog du bort "caddy" ?

Själva bokstäverna tog jag bort genom att försiktigt lirka in ett buntband bakom. Mest jobb är det med limmet, gnugga och petade med naglarna sen lite limlösande spray på slutet. Gjorde likadant på min A4 smile

För framtida projekt jag jag tipsa om tandtråd.
värm försiktigt upp kring märket med en hårtork eller varmluft pistol och sen tar du tandtråd runt märket och gnuggar. Funkar sjukt bra smile

Volkswagen Scirocco "Hypen" (2009)
Jonta
30 januari 2015 · 463 Inlägg

Eliiaasson skrev:

Jonta skrev:

Eliiaasson skrev:
Okej, ska ha med dimljus. Vore trevligt med cromelook, hör av mig om jag inte hittar annars! Tror de skulle bryta av bra med lite silver mot mitt röda skinn smile

Klart snyggare med lite silver, men de är inte dyra om du kikar runt lite på ebay smile

Har du någon mail så kan ja skicka bild:)

Skicka till johnfahlstrom@hotmail.com smile

vw_audi skrev:
Passat stolarna är sjukt snygga, men i caddyn så passar Touran stolarna bättre tycker jag. Om du nu irriterar dig på att det är olika svarta nyanser idag så kommer du inte att göra det mindre någon annan dag. det kommer antagligen inte kännas riktigt "rätt"

Lurar åt att sälja iväg r-line stolarna. Har sneglat lite åt stolar från A3 s-line också smile

LND05 skrev:

Jonta skrev:

MAxAbbemo skrev:
hur tog du bort "caddy" ?

Själva bokstäverna tog jag bort genom att försiktigt lirka in ett buntband bakom. Mest jobb är det med limmet, gnugga och petade med naglarna sen lite limlösande spray på slutet. Gjorde likadant på min A4 smile

För framtida projekt jag jag tipsa om tandtråd.
värm försiktigt upp kring märket med en hårtork eller varmluft pistol och sen tar du tandtråd runt märket och gnuggar. Funkar sjukt bra smile

Har gjort så på några bilar också, fast nu hade jag inge tandtråd/fiskelina till hands. Tyckte dock de gick lika bra med buntband, dock lär man va lite mer försiktig smile

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang