Slutsteg i protect hela tiden

MasterBate
20 januari 2015 · 8 Inlägg

Tjena, jag har ett t5 steg som driver två 15" billebro basar och stegets spec visar att det ska klara av basarna i 2 ohm om jag kopplat rätt. Är batteriet för klent tro? blivit urladdat flera gånger och då jag håller på att bygga i bilen så kan den inte och har inte blivit körd på 6 månader ungefär.
Batteriet är volvo orginal på 55 ah medans bilen i sig är en volvo 744 med b230f.

En till som inte hör till denna tråd: Jag får ej bort bulten till remskivan nu när jag ska byta kamrem, tips? prövat med startmotorn men det tar bara stopp dirr. Har också prövat att hålla emot hjul med växel ocgh handbroms men jag orkar inte dra loss skiten själv med ett vanligt spärr, även fast jag står upp och använder benen för att få lite kraft.

lighter22
21 januari 2015 · 436 Inlägg

spelar det över huvudtaget?

eller går steget I protect så fort det startas?
om det går I protect direkt så får du börja felsöka koppla bort basarna och se om det fortsätter gå I protect

om det bara går I protect när du "dunkar på" så är det antagligen för dåligt med ström till steget med en blandning av felaktiga inställningar på gainen.

MasterBate
29 januari 2015 · 8 Inlägg

bara när det blir för högt. ska ha dit ett agm sen

Mack Forum- och sitemoderator
29 januari 2015 · 26 134 Inlägg

Står du och spelar musik utan att generatorn ger laddning så tar förstås strömmen slut i batteriet, och slutsteget kan inte leverera.

Och en mutterknack är nog din vän till ditt andra problem.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MasterBate
30 januari 2015 · 8 Inlägg

gör så även fast bilfan e igång:/ extra batteri? batteriet som e i nu är på 55ah och kukdåligt sad problemet?

Mack Forum- och sitemoderator
30 januari 2015 · 26 134 Inlägg

MasterBate skrev:
gör så även fast bilfan e igång:/ extra batteri? batteriet som e i nu är på 55ah och kukdåligt sad problemet?

Ja är batteriet "kukdåligt" såsom du så magnifikt förklarar för alla oss här på Garaget.org, så lär väl problemet ligga där?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
MasterBate
3 februari 2015 · 8 Inlägg

Okej då slänger jag skiten och köper 110ah fram och 90agm i bak?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang