Växellåds kylare

lighter22
22 januari 2015 · 436 Inlägg

Hej!

jag håller på och renoverar min växellåda på lincolnen och undrar lite over vilken kylare man ska satsa på tänkte eventuellt köpa denna:
http://www.ebay.com/itm/151370905411?_t … EBIDX%3AIT

så får man dessutom extra filter.

men tycker ni man ska satsa på något annat eller tror ni detta duger?? ska även införskaffa en temp styrd fläkt.

sen verkar det inte som att AN10 kommer att passa till kylningen I motorkylaren och jag hittar inte adapters någon som vet vart man kan få tag I detta???

moparfarmer österbybruk
31 januari 2015 · 267 Inlägg

behöver du en så stor oljekylare med fläkt? det behövs bara vid rejs och tunga släpvagnar... dock duger inte orginal "oljekylaren" som sitter inbyggd i kylaren om man kör hårt eller med husvagn, jag kokade min låda i backarna utanför mora med en liten 1000kg husvagn. efter det monterade jag en oljekylare från nån saab turbo (från skroten) framför kylaren. slangar med nipplar har de flesta hydraulfirmor. allt detta kostade runt 500kr och funkar kanon.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
lighter22
2 februari 2015 · 436 Inlägg

jag behöver säkerligen inte en såpass stor kylare som jag har köpt nu men jag köper hellre en för stor än en för liten tongue växellådan är nyrenoverad och en stall converter på 3000 rpm I stall installeras på denna tillsammans med lustgas som ska på I sommar vilket gör att påfrestningarna kommer bli ganska stora för lådan.

anledningen till renoveringen är att den gick varm I sommras och lammellerna brände (oljan var inte ens 6 månader gammal) därav käner jag att jag vill överdriva så detta inte händer igen. men det är svårt att hitta korrekta nipplar då jag inte riktigt lyckas få fram vad för gänga det är original I lådan jag har försökt att mäta mig till det men får det inte riktigt korrekt ändå.... blir väl att åka till någon hydral firma och kolla med dem smile

lighter22
3 februari 2015 · 436 Inlägg

Efter lite om och men så har jag kommit fram till att man endast kan lösa detta genom att ha 2 adaptrar men nu kommer jag att få gå från 1/4 npsm till an10 och då funderar jag på om det kan bli problem med att gå från så tunna ledningar till såpass tjocka?? Kan det bli tryck fall pga av detta?? Kmr jag behöva köpa ett nytt kit igen??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang