Passat 1.8t 1997 läcker in väldigt mycket vatten!

shreed
31 januari 2015 · 1 Inlägg

Hallå! Ny till denna sida. Vet dock ej om detta är rätt för denna tråd, men ger det ett försök! Jag äger en passat 1.8t i från 1997. Felet med denna är att den har under sista tiden börjat läcka in väldigt mycket vatten under bilmattan (inte gummi mattorna, utan under allt) och jag har tagit ur själva underreds mattan och sett att allt flyter i ca 3-4cm vatten! Komfortsystemet låg i vattnet, halvt trasigt skulle jag tro. Har tagit in det och torkat och använt spray för elektronik m.m. men min fråga är så till er, vart kommer detta i från? Det är ej kylarvatten eller varken AC/ACC läckage. Har läst på olika sidor. Det flesta som stått är så att någon gummi sak vid batteriet ska rensas eller tas bort. Min är nyligen rensad. Läste också att det kan komma i från rutorna pga dåligt limmat? Några förslag? Tog bort dranerings propparna under dagen idag för att få ur all vatten. Detta har skett på förarsidan, fram och bak.

uhlin
1 februari 2015 · 2 834 Inlägg

Taklucka? Dränering tät därifrån?

philleHBG
1 februari 2015 · 69 Inlägg

Inte helt ovanligt att kanalerna för vattnet sätts igen av smuts. Jag hade samma bekymmer med en A6 fast då samlades vattnet vid höger baksäte istället. Visade sig att kanalerna var igensatta och kondensvattnet från ACn inte kunde rinna bort. Kanaler finns lite överallt i bilen men vid batteriet typ längs med a-stolpen finns en kanal. Finns pluggar undertill bilen som ska se till att vattnet kan rinna ut men inte in. Se till att dessa är rena och fina

Sickan_
1 februari 2015 · 945 Inlägg

Jag hade samma problem med min gamla a4 och så var det gummitätningen till huvviren som hade hoppat ur sitt läge så rann in en jävla massa vatten när det va blött ute.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang