Bilstereo

Sameee
19 februari 2015 · 3 Inlägg

Tjena. Jag har nyss fått tag på en mopebil o skulle fixa lite ljud i den osså.
Bilstereo tänkte jag mig http://www.netonnet.se/art/bil-och-navi … escription
Baslåda http://www.netonnet.se/art/bil-och-navi … 4165.3366/
Kommer dessa fungera ihop o e det något mera jag behöver. Kommer ljudet bli nåt så när. Om grejorna inte e bra så finns det nåt annat ni rekommenderar?

Zzoink
19 februari 2015 · 1 229 Inlägg

först ska du ändra rubrik.. tex "funkar denna bilstereo i mopedbil" eller "funkar detta billjud i mopedbil?"

och japp dom fungerar ihop, inget mer behövs vad jag kan se.. men får du rum med lådan i en mopedbil? och om det kommer låta "nåt så när" kan ingen svara på! vissa tycker det där kommer spela som fan och andra kommer tycka det låter skit.. dunka kommer det göra och kommer nog duga till det du ska ah det till men det finns ju bättre grejer!

Fjong
19 februari 2015 · 1 494 Inlägg

Hade nog satsat på en annan stereo som har HPF inbyggt så att du kan ställa upp framsystemet lite så låter det nog bättre smile

Aldrig pillat ljud i en moppebil så vet inte exakt vad som behövs men det är väl kanske nån ISO kontakt eller ram för att få stereon att passa smile Men som sagt osäker.

Senast redigerat av Fjong (19 februari 2015)

Kevaz Hellre basa än gasa.
19 februari 2015 · 1 093 Inlägg

Du behöver ju kablar.
Ström, lågnivå, remove och högtalarkablar behövs för att få det att låda! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Jockk3
19 februari 2015 · 1 426 Inlägg

är det 12v system?
för kan tänka mig att det finns 6volt också.
sen beror det väl lite på vad för typ av mopedbil också smile
och vart den tänkta stereon + baslådan ska sitta.

Sameee
20 februari 2015 · 3 Inlägg

Om man skulle ha en sterio med hpf finns det någon du kan rekommendera. Tänker sätta baslådan i bagag luckan. Ja det är 12v.

Kevaz Hellre basa än gasa.
20 februari 2015 · 1 093 Inlägg

Sameee skrev:
Om man skulle ha en sterio med hpf finns det någon du kan rekommendera. Tänker sätta baslådan i bagag luckan. Ja det är 12v.

Vad har du för budget på just huvudenheten (stereon)?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sameee
21 februari 2015 · 3 Inlägg

Har ingen särkild budget. Vill dock inte lägga ut 2000kr på en stereo men kan tänka mig att betala 1000kr kanske

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari 2015 · 17 478 Inlägg

Rubrik suger och mopedbilar tillhör kategorin A-traktor. Skriv en bra rubrik och vad du har för moppebil då det kan vara av intresse att veta laddning osv. Då kanske jag "råkar missa" att det är en moped...

Denna tråd stängs dock.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang