Audi A3 SB S-line 2010 (8p) Sänkning samt nya fälgar.

AJ91
25 februari 2015 · 11 Inlägg

Hejsan! Köpte nyligen mig min första "riktiga" bil efter att ha använt en Volvo v40 01a sedan jag fick körkort och var 18 bast. Bra första bil måste jag säga, aldrig krånglat!

Föll nu för en Audi A3a då farsgubben alltid har kört Audi själv och måste säga att jag är jäkligt nöjd med den än så länge, riktigt snygga bilar för övrigt.

Nu är då tanken att börja spendera lite pengar på den och fixa till den till sommaren och tanken är att sänka den samt fixa nya däck och fälgar.. toning och ny grill eventuellt, vi får se.

Jag har precis noll koll på den här bilen dock vad gäller coilovers och däck/fälgmått så jag hoppas någon audi fantast kan hjälpa mig lite.

Jag vill då sänka den och sedan slänga på några schyssta 19" puckar. Vill inte ha någon sänkning så bilen knappt går över ett farthinder men  så den blir lägre och ser mer sportig ut, för just nu tycker jag den är alldeles för hög. Lite luftrum ska finnas kvar efter sänkning också.

Hur många mm fram och bak rekommenderas och vilka coilovers ska man satsa på?

Vill inte ha något skräp som rostar efter 1 år men det ska inte vara för dyrt heller.

Och vad gäller däck och fälg då jag vill ha 19", eller räcker det med 18" kanske?

Vore schysst med lite svar men även tips på fälgar och coilovers!

Tack på förhand.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang