Köpråd: Gokart!

Mew
25 februari 2015 · 2 157 Inlägg

På sistone har jag funderat på att köpa en gokart för skojs skull. Inte för att tävla, men för att ha och köra på bana någon gång, och på asfalt (känner bland annat till en övergiven asfaltsplan). Budgeten ligger på några tusenlappar, det ska bara vara en rolig grej vid sidan om. Jag är en total novis inom ämnet, så vad ska man kolla på? Jag har definitivt inte tummen mitt i handen, men vill ändå ha något som fungerar utan att behöva renovera motorn varannan dag. Samtidigt vill man ju ändå ha lite kräm. Service och underhåll är inga problem.

Jag har kikat lite på den här annonsen, är det kanske något att ha? Det ingår lite kringutrustning vilket är bra, men den har väl en 60cc motor, man kanske tröttnar rätt snabbt?

Ös på med förslag och tips! smile

Linkjonsson Volvo Motorsport
26 februari 2015 · 107 Inlägg

Mew skrev:
På sistone har jag funderat på att köpa en gokart för skojs skull. Inte för att tävla, men för att ha och köra på bana någon gång, och på asfalt (känner bland annat till en övergiven asfaltsplan). Budgeten ligger på några tusenlappar, det ska bara vara en rolig grej vid sidan om. Jag är en total novis inom ämnet, så vad ska man kolla på? Jag har definitivt inte tummen mitt i handen, men vill ändå ha något som fungerar utan att behöva renovera motorn varannan dag. Samtidigt vill man ju ändå ha lite kräm. Service och underhåll är inga problem.

Jag har kikat lite på den här annonsen, är det kanske något att ha? Det ingår lite kringutrustning vilket är bra, men den har väl en 60cc motor, man kanske tröttnar rätt snabbt?

Ös på med förslag och tips! smile

Tjenare skulle gått på en sport 2000. Cadetti karten som du länkade är för barn från 6-7 år.
För runt 10k går det nog att hitta något skapligt att leka runt på.Annars är ju kz2 det fränaste du kan åka på 4 hjul:) //Jonsson

Volvo 240 M104 "Till Salu" (1988)
Lincoln Capri "2dr ht" (1954)
burnin_rubber
26 februari 2015 · 220 Inlägg

Vill du dessutom ha en vägreggad gokart så finns det med.
Klart roligast att köra på vägen med!
Googla på F-kart!!

Mew
26 februari 2015 · 2 157 Inlägg

Linkjonsson skrev:

Mew skrev:
På sistone har jag funderat på att köpa en gokart för skojs skull. Inte för att tävla, men för att ha och köra på bana någon gång, och på asfalt (känner bland annat till en övergiven asfaltsplan). Budgeten ligger på några tusenlappar, det ska bara vara en rolig grej vid sidan om. Jag är en total novis inom ämnet, så vad ska man kolla på? Jag har definitivt inte tummen mitt i handen, men vill ändå ha något som fungerar utan att behöva renovera motorn varannan dag. Samtidigt vill man ju ändå ha lite kräm. Service och underhåll är inga problem.

Jag har kikat lite på den här annonsen, är det kanske något att ha? Det ingår lite kringutrustning vilket är bra, men den har väl en 60cc motor, man kanske tröttnar rätt snabbt?

Ös på med förslag och tips! smile

Tjenare skulle gått på en sport 2000. Cadetti karten som du länkade är för barn från 6-7 år.
För runt 10k går det nog att hitta något skapligt att leka runt på.Annars är ju kz2 det fränaste du kan åka på 4 hjul:) //Jonsson

Oh. tongue Okej, ska kika på dem! Tack!

burnin_rubber skrev:
Vill du dessutom ha en vägreggad gokart så finns det med.
Klart roligast att köra på vägen med!
Googla på F-kart!!

Låter riktigt intressant! Ska kolla upp det! Vore kul att kunna åka runt i stan med en sån. tongue

andreas1
26 februari 2015 · 1 020 Inlägg

Har haft olika,  den som faktiskt hållt bäst är kz2.
Sport 2000 är nice med elstart mm
Men mindre klass hade jag nog inte gått på då man tröttna snabbt.
Man får äldre kz för några tusingar o halvslitna däck hämtar man gratis på banorna.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
burnin_rubber
26 februari 2015 · 220 Inlägg

tittade på f kart och det finns 90,100,170,200 dessa är 4-takt samt 250 2-takt som tydligen ska gå rätt hyffsat.

jh-hindersson OVERBOOSTED
26 februari 2015 · 852 Inlägg

ja har en 85cc raket gokart o den går riktigt bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98061/98061-6d50e8792dfcbf3b04e66de7e66a6b2a.jpg

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
SportPilot Ubåtsingenjör
26 februari 2015 · 7 228 Inlägg

Hade en sport2000 innan, och kan inget annat än rekomendera något likande .... var ett jäkla klipp i den smile Var en Dino motor på 125cc smile tony kart chassie

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Krist
26 februari 2015 · 716 Inlägg

Jag har också varit inne och läst lite ett tag om gocarts.. Jag blir inte klokare hehe

Jag är 192 lång, vad för go-cart får jag plats i? 😂

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
SportPilot Ubåtsingenjör
26 februari 2015 · 7 228 Inlägg

Krist skrev:
Jag har också varit inne och läst lite ett tag om gocarts.. Jag blir inte klokare hehe

Jag är 192 lång, vad för go-cart får jag plats i? 😂

bra fråga ... jag fick knappt plats i min och jag är 173

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
andreas1
26 februari 2015 · 1 020 Inlägg

Krist skrev:
Jag har också varit inne och läst lite ett tag om gocarts.. Jag blir inte klokare hehe

Jag är 192 lång, vad för go-cart får jag plats i? 😂

Finns olika långa chassie i klasserna..
Brorsan är 195 o han sitter bra i sin ,kommer ej ihåg märket men tonykart som gjort den..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang