Volvo 240 diesel svårstartad m.m

KY
22 februari 2015 · 53 Inlägg

Tjo har en 242a som det satt b20 i när jag köpte den. Bytt till d24 utan turbo som tidigare satt i 240. Gick utan problem när den satt i den bilen. Nu till problemet, den går ca 10 sek sen dör den om man inte gasar, gasar man så kanske 20 sekunder . Innan får man köra ett bra tag på starten innan den börjar tända. Efter den dör vägrar den starta igen och tänder bara enstaka gånger. Saker jag testat: bytt dieselfilter, returslangar imellan spridarna, dragit ny el till stoppet till pumpen, tagit av luftfilter, testat att blåsa i tanken för att få fram bränsle(kom fram bränsle). Jag har dragit returen till tidigare pluggad ledning på tanken( sitter ingen pump i tanken vad jag vet.
Tacksam för svar

volvochefen
22 februari 2015 · 514 Inlägg

drar tjuvluft nånstans, hade samma problem när ja satte ner d24 i en 245a

Volvo 945 "tdi" (1992)
KY
22 februari 2015 · 53 Inlägg

Får hoppas att det är det som är felet, Vart drog det tjuvluft för dig nånstans och vart tipsar du att kolla?

volvochefen
22 februari 2015 · 514 Inlägg

I tankarmaturen

Volvo 945 "tdi" (1992)
KY
22 februari 2015 · 53 Inlägg

Misstänker att det är där min läcker med. Ska testa med en dunk vid motorutrymmet o kolla ifall detta löser fallet.
Tackar för svar!

KY
26 februari 2015 · 53 Inlägg

Det var det som var problemet. Tackar för hjälpen! lås tråden eller vad moderator nu vill :>

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang