Sänkning Mercedes W212, E63 AMG

HemuleN
26 februari 2015 · 94 Inlägg

Gick och skaffade mig en rolig sommarbil här om veckan, toknöjd med allting än så länge men känner att den behöver komma ner några cm för att fälgarna skall göras rättvisa!
Har lyckats läsa mig till att det sitter vanliga fjädrar och dämpare fram och luftfjädring bak på den här modellen och att det vanligaste är att sätta coilovers fram och byta ett justeringsstag till luftfjädringen bak så den sjunker ner av sig själv. Här slutar dock min forskning i ämnet. Jag hittar absolut ingen sida som säljer delarna som behövs, Varken Ebay eller någon av de webbshoppar jag kollat.
Tydligen är framvagnen samma som CLS63 medans fjädringen bak blir för låg med staget från den... Någon som skulle kunna hjälpa till lite med googlandet?
Och nej, Ebay-annonser med 4st coilovers som sägs passa till alla w212 inkl E63 är inte intressant då det som sagt sitter luft bak på min bil! smile

328cabbish
26 februari 2015 · 827 Inlägg

Bilmodecenter som är återförsäljare för H&r borde ha fjädrar till framvagnen, till det bakre kan du vända dig till Lars k design han tillverkade egna stag när han hjälpte mig o sänka min sl
Annars kan chris på mercedesshopen skaffa fram rubbet

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
fadret
27 februari 2015 · 1 125 Inlägg
Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang