Renault Trafic 1997 startproblem AKUT!

knike_89
28 februari 2015 · 1 Inlägg

Köpte igår en Renault Trafic från 1997 (lätt lastbil), bilen är tänkt att byggas om till food truck.

Hur som helst, batteriet i bilen var helt slut då jag hämtade den så vi startade bilen med startkablar vilket fungerade fint, startade som en dröm.
När jag väl kom hem så skulle jag tillfälligt byta till ett 18ah AGM Batteri som jag hade liggandes bara för att kunna starta bilen tillfälligt för att vidare köra ut den till sommarhuset där jag hade ett sprillans bilbatteri som jag tänkte montera i efterhand.  Bilen startade fint men då jag inte hade rätt kabelskor så gled minus kabeln av och bilen stannade, när jag nu kopplat upp allt igen så går motorn runt precis som vanligt men bilen tänder inte, jätte konstigt den fungerade ju utmärkt precis innan.

Snälla hjälp mig med råd om hur jag ska gå tillväga för att lösa problemet, bilen står just nu felparkerad i innerstan och jag har varken lust med böter eller bärgningskostnad á 3500kr.

Hur ska jag gå tillväga?  Kan själv ingenting om motorer men jag har svårt att se att det är något markant fel med tanke på hur bra den gick precis innan.

OM NÅGON ÄR KUNNIG, BOR I STOCKHOLMSOMRÅDET OCH VILL TJÄNA EN FIN SLANT PÅ ATT HJÄLPA MIG SÅ UTLOVAS BRA ERSÄTTNING OCH EVIG TACKSAMHET! Om inte så får ni gärna komma med ALLA råd och tips ni har!


SHOOOT

kennethtorneus
28 februari 2015 · 2 Inlägg

Har själv en trafic med generator fel, batteriet tog slut o tvärdog. När jag återkom med fulladdat batteri så gick motorn runt men tände inte, höll säkert på 20 min o försökte starta o trampade på gaspedalen o till sist hoppade den igång smile så fortsätt o testa så hoppar den säkert igång,

kennethtorneus
28 februari 2015 · 2 Inlägg

Jo, går också att bogsera igång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang