Hur kommer man lättast åt att byta slang till vevhusventilation på Audi A4 1.8t -95?

Rrrobinn
28 februari 2015 · 1 Inlägg

Efter mycket om och men hittade jag äntligen orsaken till varför bilen pissar ut olja när motorn går, slangen till vevhusventilationen var sprucken. Har kollat lite trådar här efter tips till hur man gör för att byta den. Vad är det enklaste sättet? Någon pratade om att man behövde ta bort hela insuget men det verkar lite väl ambitiöst, har en känsla av att det borde vara lättare än så.. några förslag?

smurfen32
1 mars 2015 · 311 Inlägg

Rrrobinn skrev:
Efter mycket om och men hittade jag äntligen orsaken till varför bilen pissar ut olja när motorn går, slangen till vevhusventilationen var sprucken. Har kollat lite trådar här efter tips till hur man gör för att byta den. Vad är det enklaste sättet? Någon pratade om att man behövde ta bort hela insuget men det verkar lite väl ambitiöst, har en känsla av att det borde vara lättare än så.. några förslag?

Nu vet jag inte helt säkert men min 01a var inne på verkstad och då bytades dom vevhusventilation utan att plocka bort något.
Dom använde en lång tång såg det ut som.
Var klart på ca 30 minuter.
Kanske inte mycket till hjälp men jag är säker på att dom inte plockade bort insuget på min iallafall

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang