Nedslag på xenon vid besiktning volvo s60 -03.

timhagman
28 februari 2015 · 5 Inlägg

Hej!

Är inte direkt årets bilkunnigaste människa men skulle vilja få lite klarhet av mitt nedslag på besiktningen.

Nedslaget var att jag inte hade nån rengöringsats på halvljusen, har vad jag tror xenon lampor på halvljuset men i min front finns det inga möjligheter att montera rengöringsats och den har aldrig fått nedslag pga detta förut (har kontakt med gamla ägaren och ägaren före det hade inte gjort någonting extra med bilen).

Är det möjligt att jag har någon slags xenon look alike lampor och besiktningsmannen missade det?

Försökte söka runt lite utan resultat på samma problem som mig.

Tack på förhand.

Senast redigerat av timhagman (28 februari 2015)

liquisole
28 februari 2015 · 1 237 Inlägg

Ser ju enkelt skillnad mellan xenon-look lampor och riktig xenon....någon bild hade ju underlättat ;o

spokenratt
28 februari 2015 · 3 860 Inlägg

Ta en bild på bilen framifrån, så kan vi nog se om den är ändrad eller ej. Kolla också vilka lampor som sitter monterade, i te vad som står i instruktionsboken.

Bilder hjälper mycket!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
zzr94092
28 februari 2015 · 4 378 Inlägg

TS, du har väl fått svar på det i ett annat forum..

timhagman
1 mars 2015 · 5 Inlägg

Fixar en bild imorgon.

zzr94092 skrev:
TS, du har väl fått svar på det i ett annat forum..

Nej de har jag inte.

zzr94092
1 mars 2015 · 4 378 Inlägg

men det har funnits en exakt likadan tråd i ett volvoforum

timhagman
1 mars 2015 · 5 Inlägg

zzr94092 skrev:
men det har funnits en exakt likadan tråd i ett volvoforum

Isåfall får du gärna ge mig länken dit.

zzr94092
2 mars 2015 · 4 378 Inlägg

ok,ska se om jag hittar den..

blink_pj
13 mars 2015 · 477 Inlägg

Om bilen hade haft xenon från fabrik skulle det garanterat sitta strålkastarspol där. Om inte spol finns och besiktnings mannen inte är helt dum i huvudet har någon monterat ett xenon kit eller bytt front från en halogen utrustad bil.

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Xuri One Man Clan
14 mars 2015 · 4 286 Inlägg

de är standard med lyktspolning på en volvo sedan tidigt 90 tal typ... Så nån har nog lagt igen hålen till torkarmotorerna...   Har du dessutom xenon är de lagkrav på torkare eller högtryckspolning..  bilder hade hjälpt

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang