Saab 9-3 Aero -02 Stereo och ljud

fille4
5 mars 2015 · 1 Inlägg

Hejsan alla kunniga. Köpte min första bil för ett tag sedan och vill gärna lägga in någorlunda bra ljud i den, har dessvärre inte alls bra koll inom detta område.
Tror jag har AS1 system, vet knappt hur jag kollar vilket jag har... (lägger gärna upp bilder) Skulle även tippa på att det är original stereo som sitter i just nu.
Är inte ute efter det bästa men lite tryck får där gärna vara. Tänkte mig nya högtalare ev ny stereo och i framtiden kanske en bas.

Budgeten ligger på ungefär 3-4000:- kan gå högre, vet inte riktigt hur bra ljud jag får med den budgeten.
Skicka gärna lite länkar med förslag :-).

Sen är även frågan ifall jag ska byta stereon eller bara köpa ett sånt här aux "kit" och koppla in? Vilket blir bäst?

Jag har ju volym knappar etc på ratten, försvinner inte deras funktion om jag bytar ut stereon?

Och som rubriken lyder så är det en Saab 9-3 Aero från 2002.

Kom gärna med förslag och frågor om jag ej gjort mig tillräckligt tydlig.
MVH Philip.

Senast redigerat av fille4 (5 mars 2015)

zinep
17 mars 2015 · 5 Inlägg

Hejsan Fille är det en ss eller 900/9-3. Om det är en Sportsedan så kommer det gå över 4000:-.

Om det är en SS, och du vill koppla in en aux kabel, så kan du behöva koda om original stereon om du inte har aux fliken i meny. Kan ge mer information om det behövs :-D.

Mvh Erik

Senast redigerat av zinep (17 mars 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang