Hållbarhet b5254t, ladd? , turbo

TeamSML
17 mars 2015 · 365 Inlägg

Tjenare tänkte fråga lite hur hållbara volvos 2.5t motorer igentligen är..? är dom mer hållbara än t5?
hur mycket vågar man ladda med en oöppnad motor? smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Marlboroman
17 mars 2015 · 8 228 Inlägg

Gamla 2,5T (193hk) är inga under av hållbarhet. Ganska lätt att spräcka cylinderväggarna. Hur mycket man vågar ladda med oöppnad motor beror lite på hur mycket tur man har och vad som är gjort åt motorn i övrigt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
yoppe
17 mars 2015 · 388 Inlägg

2.5T vs T5 motorn som är på 2.3L innebär tjockare cylinderväggar alltså bättre hållbarhet så av T5 2.4T och 2:5T är det den sistnämnda som tål minst effekt då blocket är samma i alla tre men borrning skiljer vilket gör cylinderväggen tunnare och spricker då lättare. Laddtrycket bör inte ökas alls utan tillhörande programvara.

TeamSML
17 mars 2015 · 365 Inlägg

okej gött! kör med 0.4i ladda men kör mest med 1.1bar kan välja! smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Rensvinf
17 mars 2015 · 528 Inlägg

Kan du välja för att din trimleverantör gett dig en dosa där du kan välja mellan olika programvaror, ELLER kan du välja ladd för att du "bonna-trimmat" den?
Om du bonnatrimmat så hade jag varit nervös i dina skor..  mycket nervös.

miniDULTEN
12 april 2015 · 130 Inlägg

Men en b5254t bör väll klara 1kg i ladda med h-profil,mappat sprut,större spridare osv osv? eller motorerna är verkligen så klena som alla säger? finns ju faktiskt en del med 350-400hk??

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
12 april 2015 · 3 730 Inlägg

miniDULTEN skrev:
Men en b5254t bör väll klara 1kg i ladda med h-profil,mappat sprut,större spridare osv osv? eller motorerna är verkligen så klena som alla säger? finns ju faktiskt en del med 350-400hk??

Må så vara. Men i TS fall misstänker jag helt standardmaskin med pysventil. Det är inte så bra

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang