Foliering eller lackering

-BMW-Motorsport- ///M-Power
18 mars 2015 · 1 032 Inlägg

Hej!

Jag undrar ifall där är någon som har erfarenhet av hur en helbilsfoliering blir jämfört med en vanligt lackad bil smile Rätt mycket billigare samt att man kan ändra, men frågan är om "finishen" blir bra..

/ Johan

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
Volvo 855R "BTCC-Replika" (1996)
dude_kallstrom
18 mars 2015 · 110 Inlägg

Enligt mig så är det bara skräp, kastar pengarna i sjön! Har på lastbilar o bilar på jobbet som är folierade och det bleknar och släpper. Så visst är det billigare än lack men ska inte jämföras med varandra, och om du skulle foliera så kör ingen blank folie utan välj något som är matt/borstat osv smile

Bayerische Motoren Werke
BMW M5 (2001)
Dr_struts
19 mars 2015 · 1 861 Inlägg

Lite fundersam jag med! Man får ju räkna med att det inte håller lika länge utan typ 3-4 år kanske? Handlar väl lite om kvalitet på vinyl ang om den bleknar?

Sugen på att testa wrappa min bil själv, wrappat mycket små delar med sjukt knepiga detaljer så jag känner mig ganska trygg med resultat... Frågan är ju hur länge det håller!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
19 mars 2015 · 1 032 Inlägg

dude_kallstrom skrev:
Enligt mig så är det bara skräp, kastar pengarna i sjön! Har på lastbilar o bilar på jobbet som är folierade och det bleknar och släpper. Så visst är det billigare än lack men ska inte jämföras med varandra, och om du skulle foliera så kör ingen blank folie utan välj något som är matt/borstat osv smile

Jaså det är så pass. Aha okej smile

BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
Volvo 855R "BTCC-Replika" (1996)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
19 mars 2015 · 1 032 Inlägg

Dr_struts skrev:
Lite fundersam jag med! Man får ju räkna med att det inte håller lika länge utan typ 3-4 år kanske? Handlar väl lite om kvalitet på vinyl ang om den bleknar?

Sugen på att testa wrappa min bil själv, wrappat mycket små delar med sjukt knepiga detaljer så jag känner mig ganska trygg med resultat... Frågan är ju hur länge det håller!

Jadu det vet man inte förrän man provat med skulle kunna tänka mig det faktiskt. Övning ger färdighet som dem säger smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang