Bakrutetorkare problem Volvo v70N 2003

Onebuying Trucker
21 mars 2015 · 35 Inlägg

Halloj!

När jag var påväg hem från jobbet igår i snö och regn så skulle jag köra rent bakrutan med baktorkaren på min Volvo v70n 2003, men då gick den upp ca: 10cm sen stannade den, och är stendöd.  (Brukar motionera den ibland så den inte ärjar fast.)


Inget ljud från motorn i bak, säkringarna är hela.

Någon som har något förslag på vad det kan vara som spökar?

Man vill ju gärna att allt skall fungera på bilen ju. Men lutar nog åt att skruva ner den i "neutralt" läge.



Tack på förhand!

Volvo v70N (2004)
KolGruvan
21 mars 2015 · 1 450 Inlägg

Inte helt ovanligt att själva motorn ger upp. Prova att smörja upp den, de brukar funka ett tag men sen lägger den av igen, då är de bara att byta den motorn.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
marcus80 Sir
21 mars 2015 · 935 Inlägg

Brukar bara vara göra rent och smörja upp. Brukar samlas en hel del skit i hylsan som sitter utanpå axeln till torkaren

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Onebuying Trucker
21 mars 2015 · 35 Inlägg

Det klickar i bak så verkar bara vara att den kärvat ihop. Får pröva att smörja:)

Volvo v70N (2004)
marcus80 Sir
21 mars 2015 · 935 Inlägg

Ta isär den först. Motorn känner av om den går tungt och stänger av sig för att inte skada den. Gör rent och festa in. Då kommer den funka.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 mars 2015 · 3 730 Inlägg

När jag köpte min xc70 gjorde den som din. Jag startade den och vek ut armen. Bröt lite åt båda håll tills den hoppade igång. Hjälpte den några gånger och sedan dess har den funkat felfritt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Aronson
21 mars 2015 · 914 Inlägg

Det händer även att röret som går till spolmunstycket går av och fyller motorn med spolarvätska.

Onebuying Trucker
21 mars 2015 · 35 Inlägg

Plockade ner och rengjorde och gav den mycket smörj, nu går den som fan själv igen

Volvo v70N (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang