Köp av nya däck, Nankang är det något att ha?

AliMohammadya Jaguar XKR Arden
18 mars 2015 · 31 Inlägg

Tja, ska köpa nya däck, då är min fråga till er, är Nankang däck några att ha, då många har rekomenderat mig Nankang N-S 2 däck, eller ska man satsa på något annat?

Senast redigerat av Honda-crv (18 mars 2015)

*** Mycket stolt Jaguar ägare ***
:cool:
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
18 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Det är ett bra däck. Blöt asfalt greppar de väl inte speciellt bra på men över lag är det ett kanondäck. Köpte 4 st för snart 7 år sedan. Har åkt många 1000 mil på dom. Tar aldrig slut heller. Skitnöjd

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
AliMohammadya Jaguar XKR Arden
18 mars 2015 · 31 Inlägg

DiwraZ skrev:
Det är ett bra däck. Blöt asfalt greppar de väl inte speciellt bra på men över lag är det ett kanondäck. Köpte 4 st för snart 7 år sedan. Har åkt många 1000 mil på dom. Tar aldrig slut heller. Skitnöjd

Perfekt, jag tar ju inte ut bilen när de regnar heller! big_smile

*** Mycket stolt Jaguar ägare ***
:cool:
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
18 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Honda-crv skrev:

DiwraZ skrev:
Det är ett bra däck. Blöt asfalt greppar de väl inte speciellt bra på men över lag är det ett kanondäck. Köpte 4 st för snart 7 år sedan. Har åkt många 1000 mil på dom. Tar aldrig slut heller. Skitnöjd

Perfekt, jag tar ju inte ut bilen när de regnar heller! big_smile

Ne det ska man inte göra. Hehe

Senast redigerat av DiwraZ (18 mars 2015)

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
silversnurran
18 mars 2015 · 773 Inlägg

Körde 3-4000 mil stadskörning på jobbebilen innan dem slets upp,
körde på ns2 sport tror jag dem hette.

För priset är dem väl värda, för bara några år sedan fick man 4 st 17 tums däck för 2000 kr hem till dörren via dackonline, nu är dem uppe i 3000 kr plus:)

Borde ju innebära att folk tycker dem e prisvärda iaf^^

Lycka till.

Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Nordic_Drivers
18 mars 2015 · 349 Inlägg

Jag kör Nankang NS2 Sport 275/30/19 med min BMW M3 E46. Funkar hur bra som helst. Till och med i 250km/h.

Senast redigerat av Tanso (18 mars 2015)

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 mars 2015 · 13 742 Inlägg

körde ns-20 förra året på lillen  inte så att man har så myceket val när man väljer en liten bil med stora hjul.  enda som gör 185/35-17

verkar fungera fin fint  nu dödade jag framdäcken rätt snabbt men det var pga att jag råkade döda mina stötdämpare och kolvarna började glappa så framvagnen stog i septober

men i övrigt fungerande dom fin fint.. vet inte om det skiljer så mycket mellan ns-2 och ns-20  men är nöjd i det stora hela  låter iof en del och är rätt stötiga men det har nog med höjden på däckena att göra smile  har 2st nya påväg från tyskland nu smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
3milius
22 mars 2015 · 296 Inlägg

De har nog inte tillverkat ett enda runt däck hittills, men om du är ute efter billigast och inte bäst så kör på.

Muttley
22 mars 2015 ·

3milius skrev:
De har nog inte tillverkat ett enda runt däck hittills, men om du är ute efter billigast och inte bäst så kör på.

De är billiga och bra.   Bra balans dessutom, har haft nankang på 4 bilar och 3 av dem har jag själv monterat.  Förvånansvärt bra.

3milius
22 mars 2015 · 296 Inlägg

tkd_rille skrev:

3milius skrev:
De har nog inte tillverkat ett enda runt däck hittills, men om du är ute efter billigast och inte bäst så kör på.

De är billiga och bra.   Bra balans dessutom, har haft nankang på 4 bilar och 3 av dem har jag själv monterat.  Förvånansvärt bra.

Jag har haft både AS-1 och NS-2 på ett par olika bilar.
Jag är däckmontör och har monterat och balanserat alla mina egna däck de senaste 4-5 åren.
Prisvärda, men som med alla de andra kinadäcken så är det orunt.
Balansering har med flera faktorer att göra än bara formen på däcket,
ett däck kan vara skräp även om det är bra balansmässigt.

AS-1 fram på min BMW E38 740ia innebar ett jävla hoppande vid 100km/h.
Balansen var felfri. Skillnaden var som dag och natt när jag bytte till nästan helt utslitna Michelin Primacy.

Muttley
22 mars 2015 ·

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

3milius skrev:
De har nog inte tillverkat ett enda runt däck hittills, men om du är ute efter billigast och inte bäst så kör på.

De är billiga och bra.   Bra balans dessutom, har haft nankang på 4 bilar och 3 av dem har jag själv monterat.  Förvånansvärt bra.

Jag har haft både AS-1 och NS-2 på ett par olika bilar.
Jag är däckmontör och har monterat och balanserat alla mina egna däck de senaste 4-5 åren.
Prisvärda, men som med alla de andra kinadäcken så är det orunt.
Balansering har med flera faktorer att göra än bara formen på däcket,
ett däck kan vara skräp även om det är bra balansmässigt.

AS-1 fram på min BMW E38 740ia innebar ett jävla hoppande vid 100km/h.
Balansen var felfri. Skillnaden var som dag och natt när jag bytte till nästan helt utslitna Michelin Primacy.

Inget som jag märkte av med hoppande på varken en celica, cadillac cts, chrysler 300m eller nu min senaste passat.
Men jag har kanske haft tur på de bilarna.  Jag kommer fortsätta med dem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang