Bmw v12 750 hjulen låste sig på e4

Mackannnn
21 mars 2015 · 17 Inlägg

Hej! Bilen är en bmw 750ia v12 97, jag körde i 110 på e4 helt plötsligt började bilen skaka och innan jag hunnit köra till vägkanten så låste sig bakhjulen och det luktade jävligt bränt, bilen gick inte att putta oavsett läge på vxlspaken men den gick att gunga nån cm fram o tillbaka.

Fick bilen bärgad och nu startar bilen och går hur fint som helst men vågar inte åka någonstans med den Om det händer igen. Vad kan ha hänt?

Bilen hade stått i en lada i 6 år, hade kört 130 km innan det hände.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Något lager bör ju gått varmt och nypt. Antingen i låda eller bakaxel. Bara en gissning

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Mackannnn
22 mars 2015 · 17 Inlägg

DiwraZ skrev:
Något lager bör ju gått varmt och nypt. Antingen i låda eller bakaxel. Bara en gissning

Tack för svar, någon annan som vet?

Bilen startar fint och växellådan fungerar bra verkar det som, måste hela bakaxeln bytas om det är ett lager i bakaxeln?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Mackannnn skrev:

DiwraZ skrev:
Något lager bör ju gått varmt och nypt. Antingen i låda eller bakaxel. Bara en gissning

Tack för svar, någon annan som vet?

Bilen startar fint och växellådan fungerar bra verkar det som, måste hela bakaxeln bytas om det är ett lager i bakaxeln?

Eller kan det vara handbromsbackarna som dummat sig? Om det nu är backar på en sådan vagn

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang