Trådlösa sensorsystem för bla. stöldskydd, övervakning, och banracing?

Californian
23 mars 2015 · 1 Inlägg

Hej,

Jag skulle behöva eran hjälp med att bolla lite ideér samt få feedback.

Sedan årsskiftet har jag och ett gäng börjat arbeta på att utveckla ett trådlöst sensorsystem för bilar och båtar. Tanken är att äldre fordon skall kunna ge samma informationsflöde som dagens moderna bilar så som däcktryck, medelförbrukning, olje/vatten temperatur och tryck. Systemet är dessutom uppkopplat mot mobilt internet så all information är tillgänglig oavsett plats eller tid. 

Eftersom systemet är praktiskt taget trådlöst så krävs det inga (endast huvudenheten som behöver 12V) större ingrepp och blir väldigt lätt att installera.

http://static.wixstatic.com/media/b07db1_29f0a8827dc141239c7f931e00eac009.png_srz_p_781_576_75_22_0.50_1.20_0.00_png_srz

Nu behöver jag eran hjälp med att få reda på vilka funktioner du skulle vilja se eller saknar i ditt fordon? Det kvittar om du är en söndagsåkare, racer, eller off-roadare. smile

Läs gärna mer på våran hemsida och kom med åsikter eller frågor!
goo.gl/0JZZkA

Systemet är för tillfället i prototypfas, så fort vi har installerat det i min bil återkommer jag med bilder! Detta sker antagligen någon gång under nästa vecka.

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang