Tappat bort nycklar - hur gå till väga?

FabbeG
23 mars 2015 · 48 Inlägg

Tjenare!

Har slarvat bort nycklarna till min Volvo 244. Både nyckeln till tändningslåset och nyckeln till bagaget då de satt på samma ring. Har inte givit upp helt på att återfinna dessa ännu, men har letat igenom tänkbara ställen jävligt noga. Nycklarna är INTE inlåsta i bilen. Min fråga är då hur jag ska gå till väga. Kan man beställa nya nycklar/cylindrar med chassinummer eller på annat sätt, eller ska jag ta tändningslås och cylindrar från en som ska skrotas?

Självklart fick jag bara ett par nycklar när jag köpte bilen, så har ingen extranyckel att få kopierad.

MVH
Fabbe.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 mars 2015 · 14 041 Inlägg

VolvoFabbe98 skrev:
Tjenare!

Har slarvat bort nycklarna till min Volvo 244. Både nyckeln till tändningslåset och nyckeln till bagaget då de satt på samma ring. Har inte givit upp helt på att återfinna dessa ännu, men har letat igenom tänkbara ställen jävligt noga. Nycklarna är INTE inlåsta i bilen. Min fråga är då hur jag ska gå till väga. Kan man beställa nya nycklar/cylindrar med chassinummer eller på annat sätt, eller ska jag ta tändningslås och cylindrar från en som ska skrotas?

Självklart fick jag bara ett par nycklar när jag köpte bilen, så har ingen extranyckel att få kopierad.

MVH
Fabbe.

Är det originallåsen kanske det går att få fram men annars så kan det ju vara ett alternativ att ta från en skrotbil. Ta kopior direkt i så fall!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Aronson
23 mars 2015 · 914 Inlägg

Ta kontakt med närmaste volvo handlare de kan få fram nyckelkoden via Volvo Göteborg och sedan fräsa eller beställa  nya nycklar.Och sedan är det bara att hoppas på att nyckeln passar så ingen har bytt lås  på bilen.

FabbeG
23 mars 2015 · 48 Inlägg

Aronson skrev:
Ta kontakt med närmaste volvo handlare de kan få fram nyckelkoden via Volvo Göteborg och sedan fräsa eller beställa  nya nycklar.Och sedan är det bara att hoppas på att nyckeln passar så ingen har bytt lås  på bilen.

Tror du att det kommer att bli en dyr historia? Orkar inte bränna så jättemycket när bilen är värd fem tusen smile

Frosted
23 mars 2015 · 1 878 Inlägg

VolvoFabbe98 skrev:

Aronson skrev:
Ta kontakt med närmaste volvo handlare de kan få fram nyckelkoden via Volvo Göteborg och sedan fräsa eller beställa  nya nycklar.Och sedan är det bara att hoppas på att nyckeln passar så ingen har bytt lås  på bilen.

Tror du att det kommer att bli en dyr historia? Orkar inte bränna så jättemycket när bilen är värd fem tusen smile

Lite vajer med ögla igenom dörrglipan så fixar du biffen med att lyfta upp låspinnen i dörren.
sedan spenderar du en slant på begagnade lås!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Aronson
24 mars 2015 · 914 Inlägg

Börja med att kolla med Volvo,begangnade lås är ju inte heller gratis,och så kul är det inte att byta rattlås.Skulle gissa på  600-700 kr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang