Koppla baslåda v70t5

masser
22 mars 2015 · 8 Inlägg

tja!
har en 70t5-05 med bas i skuffen under mattan och tänkte koppla in en annan baslåda och steg. och undrar då om jag kan använda några av kablarna som går till orginalsteget?

tack på förhand!big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
22 mars 2015 · 26 133 Inlägg

Skulle rekommendera att dra nya kablar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
masser
22 mars 2015 · 8 Inlägg

okej, får gärna hjälp på hur jag ska gå tillväga, är ganska ny på detta:/ behöver en lågnivåomvandlare va? som man kopplar från högtalarna bak? ursäkta om det är dumma frågor:rolleyes:

aqulio
22 mars 2015 · 1 146 Inlägg

finns inga dumma frågor bara dumma svar!

Fjong
22 mars 2015 · 1 494 Inlägg

Bästa resultat får du om du byter ut stereon och kör lågnivå direkt till steget ist för en omvandlare men det kostar ju en slant extra. Vet inte hur pass grova sladdarna till original basen är men förmodligen för små så som föregående sa, byt ut dom. Hur grova du ska byta till beror på hur pass kraftiga grejer som ska in tongue Du har ju batteriet bak så det är super lätt att dra kabel big_smile

Tänk på att säkringen får sitta max 30cm ifrån batteriet!

masser
22 mars 2015 · 8 Inlägg

okej byta stereo blir inte just nu iaf:) tänkte dra ny + och jordkabel. men tänkte om man inte kunde använda signalen från org steget. hur gör man om man ska koppla in lågnivåomvandlaren? från vilken högtalare ska man ta det ifrån?smile

Fjong
22 mars 2015 · 1 494 Inlägg

masser skrev:
okej byta stereo blir inte just nu iaf:) tänkte dra ny + och jordkabel. men tänkte om man inte kunde använda signalen från org steget. hur gör man om man ska koppla in lågnivåomvandlaren? från vilken högtalare ska man ta det ifrån?smile

Osäker på om man kan använda signalen ifrån original steget, tar du kontakt med en bilstereo firma så kan dom säkert svara på det. Hur du ska gå till väga med omvandlaren finns det bättre lämpade personer än jag att hjälpa dig med, har aldrig använt en själv så är inte speciellt påläst om dom tyvärr tongue

masser
22 mars 2015 · 8 Inlägg

okej:) här finns säkert någon duktig som vet:)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Jag kopplade in min omvandlare på högtalaren i vänster Dstolpe. Har fått förklarat i efterhand att det är fel. Dock fungerar det utmärkt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
spokenratt
23 mars 2015 · 3 860 Inlägg

Det finns ju faktiskt lågnivå på baksidan av org stereon också.... kontakten är dock av DIN modell... men det löser man enkelt!
Jag använder en sådan här:
http://www.brl.se/sv/artiklar/autoleads-pc314.html
Funkar klockrent...
Monteras i utgången för org steget.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
masser
24 mars 2015 · 8 Inlägg

Aha okej det låter ju super,är det lika lätt och koppla som det låter med såsmile

spokenratt
24 mars 2015 · 3 860 Inlägg

Japp.... du har 2 sådanna kontakter på baksida, cd växlare och slutsteg.

I min projekttråd finns hyffsade bilder på hur man lyfter stereon.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
masser
24 mars 2015 · 8 Inlägg

Låter super! Men en dum fråga kanske, vilken av ingångarna är till slutsteget. Ser man det lätt eller?smile

spokenratt
24 mars 2015 · 3 860 Inlägg

Mmmmmm..... minns inte! tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang