Få sportigare ljud på BMW E60 för en billig peng

armandish
3 augusti 2014 · 3 Inlägg

Tjena!

Köpt mig en BMW 525i E60 - 2004 ganska nyligen, men det är bara en grej som saknas!
Vill ha lite sportigare och skönare ljud när jag glider omkring.

Jag är ganska så amatör när det gäller bilar men har ett par kompisar som är duktiga på montering osv, men när jag frågar dom vilka delar jag ska beställa så yrar dom mest runt och är inte helt säkra.

Ekonomin ser inte så bra ut idag så har ungefär 1500-2000kr jag kan lägga.
Självklart får jag inte ett helt nytt sport avgassystem med de, men det ska gå och fixa iallafall har jag hört smile

Vissa säger att det räcker med att köpa en ny slutdämpare .. är det sant?

Skulle uppskatta om någon kunde klargöra exakt vad jag behöver beställa. tex om jag beställer en ny slutdämpare, måste jag köpa lite andra delar för att montera ihop det?

Gillar när bilen låter lite mer, speciellt när man gasar, men den ska absolut inte låta för mycket!

Skicka gärna länk eller länkar på det jag behöver! och vad ni trodde hade passat bäst för det priset!  hade tänkt beställa redan imorgon!

peeeace!

Senast redigerat av armandish (3 augusti 2014)

djukk34
3 augusti 2014 · 309 Inlägg

För dom pengarna får ni kapa bort sista dämparen och ersätta med rakt rör..

Då blir det något sånt här
http://www.youtube.com/watch?v=siNo1_LNPAg

xXSammy
3 augusti 2014 · 6 569 Inlägg

Jämnför med lite olika system på youtube och kolla priserna, spara och köp..bli nöjd.

Det är skillnad mellan avgassystemen, vissa billigare system bara brölar vid de högre varven så det låter mer illa än bra. smile

De/Dem
henke1973
3 augusti 2014 · 121 Inlägg

Byt luftfilter dock ska du veta att det sliter luft mängdsmätaren dom små trådarna i den när det kommer olja från filtret. Men det kan göra du får skönare sång från motor.

Volvo 242 (1975)
Volvo 242L (1975)
BMW m5 E60 (2005)
armandish
4 augusti 2014 · 3 Inlägg

Jag tackar för alla tips!

Kapade bort den feta burken som låg under och körde på raka istället smile

klippte ihop en liten before and after film om ni vill checka in!

https://www.youtube.com/watch?v=maf9arR … dPzabG65AA

btw, så har ja lite läckage, men de ska fixas imorgon på en verkstad!

DasAuto
6 augusti 2014 · 2 751 Inlägg

Låter ju fan bra yikes haha

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
boberg123
26 mars 2015 · 11 Inlägg

Tar upp den här tråden igen! Tänkte också ta bort dämparen på min e60 nu i helgen! De är inte någon som har en bild på hur det ser ut när dämparen är bortagen o ersatt med rakt rör? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang