Vinande ljud ifrån högtalare när man använder aux, jordfel?

Adeptuz
29 mars 2015 · 2 Inlägg

Hejsan !smile

Har en Cadillac CTS från 2003 med största ljudpaketet ( Bose surroundljud, 7 högtalare + bas ) problemet uppstår som nämnt i rubriken att när aux används så kommer det ett vinande ljud som går i takt med gaspådraget.

Frågan lyder vad kan detta bero på? jag misstänker jordfel har haft lite olika folk som kollat på de och än så länge har vi uteslutit fel med själva huvudenheten ( har original stereo med tv/gps/dvd mm. ) då detta ljud endast uppstår vid användning utav aux.

Ska också tillägga att jag först var osäker på ifall AUX ingången ( RCA - gul, röd, vit ) var installerad av privatperson men efter lite sökande på nätet fick jag fram att eftersom det finns en tv funktion i bilen så finns där ju också en antenn för de och de antenner som är original funkar bara i USA, när bilarna kommer till Europa så installeras då denna RCA ingång för att folk ska kunna stoppa in ja någon form utav adapter eller så. ( Aux-en går via TV-funktionen ) har också kollat kablaget bakom enheten och det är originalkablar som går in, finns ingen ingång för aux eller video eller så

Har också testat med störningsfilter det hjälpte lite grann men ljudet är fortfarande kvar
som säkert är uppenbart är jag ingen mästare på billjud tongue

Hoppas där är någon guru där ute som kan hjälpa mig big_smile

Cadillac CTS "3.2 L V6 Automat" (2003)
Stormer
4 april 2015 · 7 Inlägg

Jag har lika dant på min Skoda - En sak som jag märker hjälper till viss del (Vinandet blir tystare) är ifall jag skruvar ner volymen helt (0) och sen höjer sakta smile Det försvinner inte fullt dock..

Adeptuz
7 april 2015 · 2 Inlägg

har provat det med men det kvarstår sad

Cadillac CTS "3.2 L V6 Automat" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang