Nissan 300zx, centrallås med larmet!

thesweboy
31 mars 2015 · 7 Inlägg

Hej.

Har en -92 som jag fick med ett gammalt larm, ett "Carguard 950 S" vid bilköp förra året.
Jag vet vilka kablar som är vilka genom diverse internet bruksanvisningar.
Men det jag inte hittar är hur jag får ihop centrallåset och larmet...

Först och främst, det är 5st kablar i centrallåsmotorn: röd, grön, blå, svart, gul.
Gul verkar vara något extra för gul är inte med på en reserv motor jag åxå fick med vid bilköpet.
Frågan är, om jag kan använda denna gula till larmet??
Har försökt ansluta +12V och jord till gul, men inget händer..
Har inte en aning om vad färgerna betyder, men svart borde vara "minus" och röd borde vara "plus". grön och blå går nog till pasagerardörren.
Dessa kablar från centralmotorn har en snabbkoppling i dörren som blir till färgerna: svart, vit/röd, blå, blå.
Alla utom den gula finns med där. Den måste väl användas till någonting??

Eller hur kopplar jag med larmet?
Enklast HADE varit om det ger en puls från larmet varje gång man larmar på eller av till den gula kabeln och centralmotorn skiftar läget, men så enkelt är det väl inte.. så det är om man ska använda någon av de andra trådarna?
Jag har en fundering på de 2 trådarna som går till passagerar dörren, jag antar + och - skiftar mellan kablarna om man låser eller låser upp, och de kanske man ska använda till centrallåset. MEN, funkar det då att låsa dörrarna med larmet?? För då om man låser och låser upp på passagerar dörrens lås så händer ju ingenting på förardörrens lås. Kanske inte fungerar åt andra hållet...


Samt, enklast att komma åt bilens tändning??
Finns det en plint vid säkringarna som jag hört något om?


Någon som kan hjälpa mig???
Tack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang