Baslådan vägrar fungera

awestman96
15 april 2015 · 4 Inlägg

Tjena

Igår (14/4 - 15) så kopplade vi in baslåda och slutsteg som jag köpte av en kompis. Allt fungerade, jag spela musik o basen körde på tills idag, jag spelade musik som vanligt och basen ''stängdes'' bara av? Har ingen aning varför, kollade alla kablar och dom sitter som dom ska, tog ut kablarna och satte in dom igen men den vägra funka.

Det känns ju som att jag har kopplat rätt då den funka perfekt igår och idag, men samtidigt tänker man ju såklart att det är felkopplat. Den kan inte vara sprängd då jag inte lyssnat med världens högsta ljud.

Jag har satt remotern på baklysena.
Jorden under sätet ( har skrapat rent också ).
Dragit strömkabel till batteriet och satt på +.
Och till sist dragit högtalarkablarna.

Slutsteget fungerar med tanke på att den lyser men baslådan vägrar göra någonting ifrån sig.
Kablarna är helt nya från Netonnet med märket Anderssons.

Vet att de kan va svårt o lista ut utan att ens få se något, men tänkte ifall någon varit med om nåt liknande. Tacksam för svar...

Senast redigerat av awestman96 (15 april 2015)

Micke181
15 april 2015 · 300 Inlägg

Basen kan du testa med ett 1.5 volts batteri

awestman96
15 april 2015 · 4 Inlägg

Micke181 skrev:
Basen kan du testa med ett 1.5 volts batteri

Vad menar du? Är rätt ny på sånt här.

Micke181
15 april 2015 · 300 Inlägg

Ta plus och minus kablarna från bas-elementet och lägg emot på ett 1.5v AA-batteri så ser/hör du om konan på basen rör sig då vet du att den inte är bränd.

awestman96
15 april 2015 · 4 Inlägg

Micke181 skrev:
Ta plus och minus kablarna från bas-elementet och lägg emot på ett 1.5v AA-batteri så ser/hör du om konan på basen rör sig då vet du att den inte är bränd.

Okej ska prova det imorgon.

Nausea Avstängd
16 april 2015 · 598 Inlägg

Koppla in en annan högtalare som du vet fungerar på steget.

Fjong
16 april 2015 · 1 494 Inlägg

Testa ta remote direkt ifrån + ingången på steget istället, vet att någon hade problem där steget lyste men inget ljud och då var det för dålig ström i remoten. Går ju snabbt att testa tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang