Ett jäkla tjat om bubblor. Rengör med till exempel thinner eller någon form av avfettningsmedel och lacka sedan lite tjockare lager än kanske normalt. Blir det dåligt så riv bort det efter ett tag.
Lite keligt att slänga 1000kr i sjön om det inte blir bra. Man lackar ju för att man vill ändra och ha det länge keligt att bara dra bort de efter 1 vecka om det inte blir bra.
I så fall ska du nog inte lacka med plastidip, om du vill ha något som håller sig en längre tid. (flera år för dom som inte förstår min poäng)
Vissa säger ju att de håller flera år om msn gör det riktigt
Lite keligt att slänga 1000kr i sjön om det inte blir bra. Man lackar ju för att man vill ändra och ha det länge keligt att bara dra bort de efter 1 vecka om det inte blir bra.
I så fall ska du nog inte lacka med plastidip, om du vill ha något som håller sig en längre tid. (flera år för dom som inte förstår min poäng)
Vissa säger ju att de håller flera år om msn gör det riktigt
Inte enligt vad jag har hört och läst om ämnet.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
sotar skrev: lägger upp lite bilder här snart, då jag håller på att dippa backspegel just nu. Har fotat vid 2 lager, 4 lager och kommer fota vid 6 lager.
Nu får du så mycket info du kan få på kort tid om hur dippen ser ut med sprayburk.
2 Lager på håll
2 Lager nära
----------------------------------------
4 Lager på håll
4 Lager nära
4 Lager nära, annan vinkel
-----------------------
6 lager, 4 base white och 2 pearlizer gold, som förövrigt hela min bil ska dippas i
6 lager, nära
6 lager, nära, annan vinkel
----------------------------
Bonus: Ett youtubeklipp jag gjorde för att visa hur enkelt det är att dra av ifall du ångrar dig/tränar, drog allt i ett svep från det lilla skrapet som syns på en av bilderna. Hade dock börjat innan jag började filma, sorry!
Om du går in i min projekttråd länk (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=296468) så på sidan två så har jag en bild på en dippade fälg. Har lagt 4 lager svart dipp och 3 lager guld. Tycker det blir kanon, enkelt att jobba med. Dock så fick jag problem med att få en skarp kant där , då jag inte maskerade 100% bra:)
Bonus: Ett youtubeklipp jag gjorde för att visa hur enkelt det är att dra av ifall du ångrar dig/tränar, drog allt i ett svep från det lilla skrapet som syns på en av bilderna. Hade dock börjat innan jag började filma, sorry!
Inga problem, det blir ju självklart ingen lackad finish, men den är inte jättehemsk heller. Så fort du är ca 1 meter eller längre bort så syns det mycket mindre och på lite håll syns det inte alls.
Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Mrshamberg
18 april 2015 ·
Har plastidippat flera ggr. Kolla mina fälgar tex. Bara att rengöra med thinner och sen köra plasti grundfärg sen 3-4 lager färg beroende på hur pass mycket skavanker man har. Sen finns glossifier plastidip. Det ger en blank yta. Blir riktigt snyggt och väldigt lätt att få det snyggt. Vill dock påpeka att det inte är lika lätt som påstås att dra bort. Inte på mina fälgar iaf. Kanske enklare på en plan yta som en motorhuv. Lycka till!
Mrshamberg
18 april 2015 ·
Har plastidippat flera ggr. Kolla mina fälgar tex. Bara att rengöra med thinner och sen köra plasti grundfärg sen 3-4 lager färg beroende på hur pass mycket skavanker man har. Sen finns glossifier plastidip. Det ger en blank yta. Blir riktigt snyggt och väldigt lätt att få det snyggt. Vill dock påpeka att det inte är lika lätt som påstås att dra bort. Inte på mina fälgar iaf. Kanske enklare på en plan yta som en motorhuv. Lycka till!