Köpråd: Var skall man handla bildelar?

Stylaren
23 oktober 2014 · 13 Inlägg

Hej!

Värmen i min Golf II från 89 har varit trasig sedan förra vintern och jag har bestämt mig för att inte köra en till vinter utan värme i bilen. Efter att jag har googlat lite och sökt på detta forum så har jag kommit fram till att det är värmepaketet som gått sönder och behöver bytas ut. Att byta detta tror jag inte blir några problem då jag har nära och kära som kan detta men det jag behöver hjälp med från er som har lite mer vana är var jag kan köpa ett värmepaket billigast? Mekonomen har för 801kr men jag hade hoppas på att kunna undan billigare.

http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar … 17-73962sv

Har ni några tips på var man kan köpa billiga bildelar online? Är det något mer jag behöver, typ som slangar och ventiler?

Stort tack på förhand!

// Anthon

DasAuto
23 oktober 2014 · 2 751 Inlägg

Jag handlar mina på mister-auto.se. Billigt, snabb leverans. Enda nackdelen kan vara att dom levererar godset med hemkörning, vilket kan vara lite jobbigt om man jobbar under de tiderna.

Köpte belägg till min A6 för ca 299kr Bakbeläggen och 499kr frambeläggen. Brembo och ATE

Senast redigerat av DasAuto (23 oktober 2014)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Stylaren
23 oktober 2014 · 13 Inlägg

DasAuto skrev:
Jag handlar mina på mister-auto.se. Billigt, snabb leverans. Enda nackdelen kan vara att dom levererar godset med hemkörning, vilket kan vara lite jobbigt om man jobbar under de tiderna.

Köpte belägg till min A6 för ca 299kr Bakbeläggen och 499kr frambeläggen. Brembo och ATE

Nästan så man blev sugen på att köpa nya Brembo belägg också! Hittade i alla fall ett värmepaket för 250kr, något bättre än 800kr. Stort tack för snabbt snabbt svar och tipset! smile

DasAuto
23 oktober 2014 · 2 751 Inlägg

Stylaren skrev:

DasAuto skrev:
Jag handlar mina på mister-auto.se. Billigt, snabb leverans. Enda nackdelen kan vara att dom levererar godset med hemkörning, vilket kan vara lite jobbigt om man jobbar under de tiderna.

Köpte belägg till min A6 för ca 299kr Bakbeläggen och 499kr frambeläggen. Brembo och ATE

Nästan så man blev sugen på att köpa nya Brembo belägg också! Hittade i alla fall ett värmepaket för 250kr, något bättre än 800kr. Stort tack för snabbt snabbt svar och tipset! smile

Ja det är billigt, se bara till så att du vet ifall du har kabel på beläggen bak eller inte. Jag har inte det på min t.ex.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Mickieee
19 april 2015 · 58 Inlägg

jag köper nästan allt från staterna då de är oftast förpackat på precis samma sätt och är samma sak som man kan köpa i sverige det är bara priset som skiljer och att det är mellanhänder som vill ha pengar för att göra typ ingenting,,  här är ex ett kit till bmw 525 men skivor och belägg och allt för 1300kr det är ju då jävligt billigt.

http://rover.ebay.com/rover/1/711-53200 … 58b7804fc6

är till en e39 men finns liknande till e60 och är bra kvalite på dessa grejor med.

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
Mattias_Vejdeland
19 april 2015 · 329 Inlägg

autodelar.net brukar jag handla ifrån.. hyfsat bra priser

Volvo XC70 (2001)
Saab 900R (1996)
caromania Forummoderator
19 april 2015 · 9 296 Inlägg

Ebay England. I ditt fall skulle jag handla på Ebay Tyskland.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mickieee
19 april 2015 · 58 Inlägg

jo tror just dessa skulle komma frång england och tycker england o tyskland har liknande priser men när man söker på ebay så får man ju fram från alla länder fanns ett liknande kitt från tyskland men kostade ca 1000kr mer så tyckte då att england va bättre wink

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
xXSammy
19 april 2015 · 6 570 Inlägg

Ebay alla dagar, om du inte hittar någon webåterförsäljare för VW delar i Tyskland.

De/Dem
DasAuto
19 april 2015 · 2 751 Inlägg

Brukar handla på mister-auto. Har fungerat bra hittills.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Mickieee
19 april 2015 · 58 Inlägg

har precis dragit igång en sida som finns lite saker till bilar på mest "styling" och kom ihåg att sidan är under uppbyggnad och startades idag men ni får gärna gå in och titta och säga vad ni tycker behövs och inte behövs,
tanken men sidan är att jag letar efter bra priser och lägger upp dom på sidan så inte alla behöver leta ihjäl sig.

som sagt UNDER UPPBYGGNAD!!!!!!

https://billigbilstyling.wordpress.com/

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang