Antenn trasig på min Saab 9-3 årsmodell 1999, hjälp

Dragzone
24 april 2013 · 3 Inlägg

Hej, Jag körde av min antenn för några månader sen och nu undrar jag omdet går att fixa den? den är liksom helt av, kabeln och allt, hela antennen är borta förutom lite metall i det där hålet där antennen sticker ut. Hur fixar man detta? om man vill ha en ny likadan antenn, vart finns de att köpa? samt hur kommer man åt alla kablar för att koppla loss den gamla antennen, det som finns kvar av den vill säga.

Tack!

Snurriis
24 april 2013 · 761 Inlägg

Måste tyvärr köpa en ny Antennkabel härva. För att komma åt antennen så måste du ta bort klädseln på vänster sida i bagaget, sitter med klipps om jag inte minns fel.

Dragzone
24 april 2013 · 3 Inlägg

Men antennkabel ingår väl när man köper själva antennen också? så kopplar man bara loss gamla och sätter in den nya, antar att den ska monteras på något sett då den är "hydralisk"

Snurriis
24 april 2013 · 761 Inlägg

Dyr som satan om man köper en om det finns? har bara sätt att dessa finns
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 … 95944.html

Är alltså en en el motor som drar och skjuter råden och kabeln från radion sitter separat under klädseln.

Dragzone
24 april 2013 · 3 Inlägg

aa just det, Men man tycker ju att det borde räcka med en sån där och byta ut den bara!
Tack ska du ha!

Snurriis
24 april 2013 · 761 Inlägg

Ja det gör det, har själv gjort det på både min 9-3 & 9000.

så lite så! Glad att man kan hjälpa till

Stefan_G
23 april 2015 · 1 Inlägg

Hej Snurriis,
Jag köpte ett nytt antennspröt till min 9-3 från speedparts. Provade att ta bort det gamla sprötet från motorn men det sitter väligt hårt fast. Hur fick du bort det gamla sprötet? Våld? smile

Gammal tråd men hoppas på hjälp trots det

h.Stefan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang