B230f med turbo i amazon har ojämn gång

sellstedt1
26 april 2015 · 593 Inlägg

Hej nu har jag fått ner en b230f från en 92a 240 som jag har satt turbo på och den är väldigt orolig på tomånga när den är varm. Jag har elsystem från en 945 turbo med spridar motstånd men jag har spridarna och boxarna från 240in kan det ha nått med det att göra?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
26 april 2015 · 3 730 Inlägg

Det kan ha med det att göra att du blandat en cocktail av delar från olika bilar. Varför inte ta allt från 940?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
sellstedt1
26 april 2015 · 593 Inlägg

Det var en polares 940 å han hade sålt boxar spridare å motor å då fick ja ta resten om jag körde den på skroten.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
26 april 2015 · 3 730 Inlägg

sellstedt1 skrev:
Det var en polares 940 å han hade sålt boxar spridare å motor å då fick ja ta resten om jag körde den på skroten.

Det är väl ett lika bra argument som att bygga ett nytt hus av rivningsmaterial...

Skaffa rätt grejjer!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
klubbfors
4 juni 2015 · 135 Inlägg

Har du spridarmotstånd och spridare från 240n? Det blir ju "dubbelt" med motstånd isåfall då spridarna från din 240 är högohmiga redan som det är, och med ett motstånd på det så kan det nog bli knasiga öppningstider.
Bygla (koppla förbi) motstånden så ska den nog gå bättre! smile

Lycka till!

sellstedt1
4 juni 2015 · 593 Inlägg

Tjena nu har jag fått till den å de var för vek bränsleledning :-S köpte 8mm kopparrör på biltema men de var nog för vekt så jag köpte 8mm slang å då gick den bra sen men då höll inte lådan istället :-P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang