307:a ojämn och ryckig gång

Hans-sj
26 april 2015 · 7 Inlägg

Ryckig gång. Går ojämnt speciellt med kall motor. Trycker jag på gasen låter det som motorn inte får luft (eller kanske den inte får bensin). Motorlampan lyser inte. Lösning?
307:a 2.0  2003

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
26 april 2015 · 3 730 Inlägg

Har bilen blivit bortskämd med någon service de senaste åren?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Hans-sj
27 april 2015 · 7 Inlägg

Det har nog inte varit så mycket service på den tror jag. Tom på olja och och vatten när jag köpte bilen i april. Bytt tändstift, olja och filter. felet är kvar.

Senast redigerat av Hans-sj (27 april 2015)

B-Body GM B-Body Nörd
27 april 2015 · 370 Inlägg

haha trodde tråden handlade om en small block chevy 307 cu.i.  Kanske borde skriva att det är en peugeot (gissar att det är det) när jag såg att det stog 2.0 2003 så började jag misstänka att det inte handlade om en sbc 307 big_smile Dock så misstänker jag att det skulle kunna vara problem med en tändspole

Senast redigerat av B-Body (27 april 2015)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
27 april 2015 · 3 730 Inlägg

Bor det någon i luftburken kanske? Diagnosinstrument hade varit bra att tillgå. Kan finnas felkoder trots att motorlampa ej lyser

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Hans-sj
27 april 2015 · 7 Inlägg

Jo det är en Peugeot 307:a ojämn och ryckig gång kall. Den går lite bättre efter varje varmkörning. Jag tror att det är mycket koksslagg i motorn.

Senast redigerat av Hans-sj (27 april 2015)

Hans-sj
6 maj 2015 · 7 Inlägg

Fyller man inte på olja så bräns det till hård koks. Tömde bilen påolja sen gjorde jag något som man inte ska tala om eg. Satt vattenslangen i olje påfyllarhålet och skruva på några liter. Ut kommer tjockt skitig olja.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 maj 2015 · 14 039 Inlägg

B-Body skrev:
haha trodde tråden handlade om en small block chevy 307 cu.i.  Kanske borde skriva att det är en peugeot (gissar att det är det) när jag såg att det stog 2.0 2003 så började jag misstänka att det inte handlade om en sbc 307 big_smile Dock så misstänker jag att det skulle kunna vara problem med en tändspole

Haha!! Jag trodde också att det handlade om en Cheva smallblock!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang