Förlorar man c-kortet om b-kortet ryker?

Anderzz
28 april 2015 · 35 Inlägg

Tjena, har haft b kortet i snart 10 månader och är sugen på att jobba som lastbilschaufför och tänkte därför skaffa c-kortet. Om jag nu skulle t.ex. Köra för snabbt med min person bil och polisen väljer att återkalla b-kortet betyder det att c-kortet ryker också?

Hamilton
28 april 2015 · 8 864 Inlägg

Det är transportstyrelsen som återkallar körkort och gäller givetvis alla behörigheter man har.

Fotograf på tierpidag.se
Loci
28 april 2015 · 471 Inlägg

Klart att "c-kortet" också ryker ,står ju skrivet på samma körkort.
Blir du av med B-behörigheten ,så blir du av med körkortet.
Samma gäller ju om man har AB-behörighet (MC +Bil)  .

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
dan-kristian
16 juli 2015 · 518 Inlägg

man har bara ett körkort..

JFfoto
1 augusti 2015 ·

Stämmer verkligen detta med "Inga frågor är för dumma" ?

Muttley
2 augusti 2015 ·

Kalltkaffe skrev:
Stämmer verkligen detta med "Inga frågor är för dumma" ?

Inga frågor är faktiskt för dumma.   Alla kan inte vara allvetare och då är de bäst och fråga så man får veta.

smile 
Frågan däremot som dyker upp nu är. Är de inte dumt att lyfta en avklarad tråd för att komma med en sådan frågeställning?

JFfoto
2 augusti 2015 ·

tkd_rille skrev:

Kalltkaffe skrev:
Stämmer verkligen detta med "Inga frågor är för dumma" ?

Inga frågor är faktiskt för dumma.   Alla kan inte vara allvetare och då är de bäst och fråga så man får veta.

smile 
Frågan däremot som dyker upp nu är. Är de inte dumt att lyfta en avklarad tråd för att komma med en sådan frågeställning?

Jag får väl lyfta vilken tråd jag vill? om den inte är låst? smile Vad är problemet?

Muttley
2 augusti 2015 ·

Kalltkaffe skrev:

tkd_rille skrev:

Kalltkaffe skrev:
Stämmer verkligen detta med "Inga frågor är för dumma" ?

Inga frågor är faktiskt för dumma.   Alla kan inte vara allvetare och då är de bäst och fråga så man får veta.

smile 
Frågan däremot som dyker upp nu är. Är de inte dumt att lyfta en avklarad tråd för att komma med en sådan frågeställning?

Jag får väl lyfta vilken tråd jag vill? om den inte är låst? smile Vad är problemet?

Att du ej svarade på frågan smile

JFfoto
2 augusti 2015 ·

tkd_rille skrev:

Kalltkaffe skrev:

tkd_rille skrev:

Inga frågor är faktiskt för dumma.   Alla kan inte vara allvetare och då är de bäst och fråga så man får veta.

smile 
Frågan däremot som dyker upp nu är. Är de inte dumt att lyfta en avklarad tråd för att komma med en sådan frågeställning?

Jag får väl lyfta vilken tråd jag vill? om den inte är låst? smile Vad är problemet?

Att du ej svarade på frågan smile

Nej, det är inte dumt. smile Nöjd?

spillolja
3 augusti 2015 · 4 024 Inlägg

Är det inte lika bra att vara laglydig tills B-delen ha funnits i minst 2 år ?

big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Seth
3 augusti 2015 · 3 354 Inlägg

spillolja skrev:
Är det inte lika bra att vara laglydig tills B-delen ha funnits i minst 2 år ?

big_smile

Varför just 2 år? Lika premisser första dagen som 1000e dagen gällande vad som krävs för att förlora körkortet tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
spillolja
4 augusti 2015 · 4 024 Inlägg

Seth skrev:

spillolja skrev:
Är det inte lika bra att vara laglydig tills B-delen ha funnits i minst 2 år ?

big_smile

Varför just 2 år? Lika premisser första dagen som 1000e dagen gällande vad som krävs för att förlora körkortet tongue

jo förvisso men man slipper göra ny uppkörning om det skulle skita sig

big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang