Audi a4-01 airbag i a-stolpe???

smurfen32
28 april 2015 · 311 Inlägg

Tänkte montera turbomätare och oljetrycksmätare men vet inte om jag har airbag i a stolpen.
Någon som vet??

Mack Forum- och sitemoderator
28 april 2015 · 26 113 Inlägg

Är du seriös med din frågeställning?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
smurfen32
29 april 2015 · 311 Inlägg

Mack skrev:
Är du seriös med din frågeställning?

Har läst något om att där ska sitta typ gardin som fälls ner.
Vill ju inte ha enassa flygande mätare vid en kollision.
Så ja jag är seriös..

mb_pucken
29 april 2015 · 5 083 Inlägg

Om jag inte minns fel så sitter det ett srs eller airbag märke på stolpens klädsel om den har airbag.
Annars när du plockar bort klädseln så brukar det synas om det är en airbag bakom. Denna sitter ej i klädseln utan i plåten bakom. Brukar se ut som ett vitt plast rör smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
smurfen32
29 april 2015 · 311 Inlägg

mb_pucken skrev:
Om jag inte minns fel så sitter det ett srs eller airbag märke på stolpens klädsel om den har airbag.
Annars när du plockar bort klädseln så brukar det synas om det är en airbag bakom. Denna sitter ej i klädseln utan i plåten bakom. Brukar se ut som ett vitt plast rör smile

Ingen fara
Tacksam för all hjälp för säkerheten går ju först.
Ska kolla om där är någon märkning.
Kollade i instruktionsboken och där är i sidan iallafall tror den sitter i sättet men är dock inte säker

it_mutt Avstängd
29 april 2015 · 10 388 Inlägg

smurfen32 skrev:

mb_pucken skrev:
Om jag inte minns fel så sitter det ett srs eller airbag märke på stolpens klädsel om den har airbag.
Annars när du plockar bort klädseln så brukar det synas om det är en airbag bakom. Denna sitter ej i klädseln utan i plåten bakom. Brukar se ut som ett vitt plast rör smile

Ingen fara
Tacksam för all hjälp för säkerheten går ju först.
Ska kolla om där är någon märkning.
Kollade i instruktionsboken och där är i sidan iallafall tror den sitter i sättet men är dock inte säker

Instruktionsboken tar ju upp en "fullutrustad" bil. Det måste alltså inte innebära att det finns på just din bil.

Sidokrocksskyddsgardin (sideguard) är ju standard på alla B6:or. Sidoairbags fram/bak är inte standard på alla modeller

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
smurfen32
29 april 2015 · 311 Inlägg

it_mutt skrev:

smurfen32 skrev:

mb_pucken skrev:
Om jag inte minns fel så sitter det ett srs eller airbag märke på stolpens klädsel om den har airbag.
Annars när du plockar bort klädseln så brukar det synas om det är en airbag bakom. Denna sitter ej i klädseln utan i plåten bakom. Brukar se ut som ett vitt plast rör smile

Ingen fara
Tacksam för all hjälp för säkerheten går ju först.
Ska kolla om där är någon märkning.
Kollade i instruktionsboken och där är i sidan iallafall tror den sitter i sättet men är dock inte säker

Instruktionsboken tar ju upp en "fullutrustad" bil. Det måste alltså inte innebära att det finns på just din bil.

Sidokrocksskyddsgardin (sideguard) är ju standard på alla B6:or. Sidoairbags fram/bak är inte standard på alla modeller

Vi stolpen mellan dörrarna står det airbag och den listen går hela vägen ner till a stolpen så om jag fattar det rätt så är det nog inte värt att  sätta mätare på a stolpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang