Passat Var TDI 3BG 4M -03 • Snyggare bruksbil

Vardagsbilen från tråkig original till lite tuffare
  • 41 Följare
  • 41 288 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 juli 2017
Hassman
6 maj 2015 · 493 Inlägg

Får du problem med komfortstyrdonet i framtiden så kan du hojta till, jag har ett par st med olika nr liggandes hemma som är gratis smile

Gjorde samma sak med min pool under den där satans mattan.. Kontakterna till ditt komfortstyrdon va hela alltså och inte skarvade? smile

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
jennykandel
6 maj 2015 · 114 Inlägg

Hej på er denna regniga onsdag!

Inga framsteg just nu, väntar på toning te bakljus, kö för att tona rutor och inte de rätta fälgarna funna ännu! Är inte helt spikat själv va ja vill ha men gillar stuket på Dezentfälgar. Tror ja letar nå 5 ekrade och silver.

Från de ena till de andra med toning på bakljus ska ja lägga upp bild hur de vart på gubbens. King!

Frid och fröjd bilen funka fint med xenonlampor o lite grett sådär,
Tills batteriet kom på att de börja va trött och nu lyser lampan för nå vingel med bromsar. Inte kollat ännu om de kan va nå kabelbrott eller dåliga belägg osv..   Trist o meka när man just köpt!

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
6 maj 2015 · 114 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-9fe9583c19e21900508ae153a79077bf.jpg
Tex. Tycker dessa blir fet wink

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
6 maj 2015 · 114 Inlägg

Hassman skrev:
Får du problem med komfortstyrdonet i framtiden så kan du hojta till, jag har ett par st med olika nr liggandes hemma som är gratis smile

Gjorde samma sak med min pool under den där satans mattan.. Kontakterna till ditt komfortstyrdon va hela alltså och inte skarvade? smile

Okej!
Tackar för det. Ja vi har ju två st så de kan va bra att veta!

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
8 maj 2015 · 114 Inlägg

Idag fick jag iväg mercan, men som vanligt ska det prutas.. Lyckades väl gå halvvägs med hans dåliga bud men orkade inte va bitter. Nån tusenlapp hit eller dit. Spara den osså kmr nån o bjuder ännu mindre sen.. Får se om de blir fälgar eller toning först. te vw'n nurå. cool

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
9 maj 2015 · 114 Inlägg

kanske blir tidig kväll på jobbet idag,  kanske må tona nå baklyktor då coollol

Ps, Passen känner sig lite mobbad utan röster....

Senast redigerat av Jenny_VW (9 maj 2015)

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
thomas_j
11 maj 2015 · 42 Inlägg

Tjusig Passat ser väldigt fin ut i lacken. 
Du/ni vill inte köpa en 3 ekrad ratt med airbag billigt..
Lycka till med projektet

Volkswagen Passat TDI "Dieseldoris" (2002)
jennykandel
20 maj 2015 · 114 Inlägg

thomas_j skrev:
Tjusig Passat ser väldigt fin ut i lacken. 
Du/ni vill inte köpa en 3 ekrad ratt med airbag billigt..
Lycka till med projektet

Tack. Jo den e helt okej men ja tänkte lacka om litte innan vintern.
Jo de e ju snyggare men just nu är de ingen prio. Tack endå.

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
20 maj 2015 · 114 Inlägg

Hej!

Såhär gick toningen.....   SKIT.
Är alltid svårt o tona kupad yta osså blir man ivrig och filmen inte räckte o göra om ena lyset. Kul o ha bara ett tonat så de va bara o dra bort.. Eviga väntan på nytt nurå.

Men ja fick iaf flaskpost 😏


https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-42d8b0db53f2ac04b2b062440204c3a5.jpg

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
20 maj 2015 · 114 Inlägg

Och nu fick man för sig o köpa cross igen så nu väntas de på kläder och kikar blocket hela tiden ;D ;D

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
KLP
20 maj 2015 · 124 Inlägg

king att följa, kolla gärna min passatbygge också smile

Volkswagen Passat 3bg "gråa betsy" (2005)
Volkswagen golf mk2 "tjejens bil" (1985)
jennykandel
8 juni 2015 · 114 Inlägg

Hej hallå!

Spenderarböxan har använts litte och en Suzuki står nu hemma i källarn 😁 Va lite inne på Honda men den dök upp inom betydligt mindre mil och ja tror de är bra grejer de också. Hade ju en Suzuki K50 som var mig trogen i unga dar! Det blev allafall en Rm85. Tillräckligt för att ja ska stå på tå. Och med tanke på va liten o nätt man e så tkr ja den gå rätt bra !  Undra hur ja nådde på 250 in ja hade för några år sen 😂  Så de känns riktigt kul! Såklart tajmat dåligt väder osv när man va ledig men i helgen blev de en liten tur, och tro på fan man höll på att plocka en älg på skogen å. Hur stor är dom oddsen! Haha. Fick man ännu mer puls 😏

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-b9edfcda7a08be7dbee50570a0e37ee1.jpg


Tillbaka till bilen så fick den sig en redig tvätt igår och nu börjar ja längta till fina fälgar och toning på plats. Inte ens kommit ihåg att tona baklysena än. Semester osv på jobbet så hobbygrejer blir i kläm.
Är väl på g att smacka dit dimljus nu allafall. Tänkte köra med Ledlampor 😄

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-e7560b22c4b9c834e6dc9784da7e196e.jpg

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
24 juli 2015 · 114 Inlägg

Hej på er! lol

Ett tag sen ja va in här nu! Hoppas det är bra med er alla, många semesterfirare.

Flyttat och stökat på. Inte hänt något speciellt med fordonen i min ägo heller.
Förutom att en gubbe backa på mig på en parkering i måndags så stötfångarn sprack..

Hade tänkt måla om den, fixa långrepan på förardörrn och fångarn bak endå, kanske nåt hjulhus osv.. Ni vet småpyssel. Men hade tänkt fixa de i höst nångång. Så de är väl lite på närmaste punkt nu då.

Får se hur de gå med försäkringsbolaget då, hur lång tid de kommer ta.
Hittat en lika passat som va skrotad och tänkte passa på att köpa kromlister och byta ena bakljuset som va sprucket också. smile

Eftersom Jämtland bjuder på fullständigt skitväder kan ja lika väl köpa fina fälgar i vinter !

Vi hörs! wink  //J

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
7 augusti 2015 · 114 Inlägg

Lite nya inköp:

Laddar för vinter med nytt fräscht batteri, blev Varta Silver för att palla med stordieseln wink
Nya bromsbackar och skivor runt om
Nya xenon då de jag hade va nå jävla skit som fladdra.

Och nu kika lite på vinterdäck.

Känns vansinnigt i augusti men eftersom länet redan haft frost är det bara att gilla läget.

Fått fångarn fram sönderbackad, och nu fått kalkyl från försäkring. Kändes lite snålt trots att ja gör det själv.
Tänkte kolla med firma om det går plastsvetsa den jag har, annars hittade jag en schysst på skroten som jag målar om. Just den biten va väl minsta problemet.

Senast redigerat av Jenny_VW (7 augusti 2015)

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
7 augusti 2015 · 114 Inlägg

.

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
macattac
7 augusti 2015 · 201 Inlägg

har det varit frost där? huvva...jag som såg fram emot älgjakten smile

Audi A5 "3.0tdi Sportback" (2010)
jennykandel
7 augusti 2015 · 114 Inlägg

macattac skrev:
har det varit frost där? huvva...jag som såg fram emot älgjakten smile

Japp! Börtnan de surhålet visserligen men vi har haft grymt kallt. Regn och blåst och ca 10-15 grader bara. Känns förjävla depp med höst direkt lol

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
jennykandel
8 augusti 2015 · 114 Inlägg

Spinner som en katt med nya batteriet wink

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
D_Svensson
9 augusti 2015 · 54 Inlägg

håller med att hösten kommer för tidigt... monterade extraljus på min i helgen å de känns tidigt men men smile

jennykandel
12 augusti 2015 · 114 Inlägg

Det måste jag också göra. Man är ju ovanligt blind nu när de bli så svart

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang