Vilken bil har dom bästa hjulhusen?

Thunderstruck
15 maj 2015 · 180 Inlägg

Hej,

En tanke som ploppade upp i mitt huvud, vilken bil har egentligen dom bästa hjulhusen redan från fabrik?

Alltså så man slipper rulla kanter och annat men ändå sänka den rejält men hyffsat breda fälgar

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
it_mutt Avstängd
15 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Thunderstruck skrev:
Hej,

En tanke som ploppade upp i mitt huvud, vilken bil har egentligen dom bästa hjulhusen redan från fabrik?

Alltså så man slipper rulla kanter och annat men ändå sänka den rejält men hyffsat breda fälgar

Hur långt är ett snöre?

Det är ju omöjligt att svara på utifrån dina, minst sagt, luftiga premisser.

Vad är, enligt dig "sänka den rejält"? För mig eller någon annan behöver det ju inte vara alls samma sak.

Vad är, enligt dig "hyffsat breda fälgar" [sic]? För mig eller någon annan behöver det ju inte vara alls samma sak.

Hur bred en fälg "verkar" hänger ju i sin tur ihop med vilken bil det är. På en Polo ser ju självfallet 6"-fälgar bra mycket bredare ut än på en Audi A8 ex.vis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Thunderstruck
15 maj 2015 · 180 Inlägg

Längden på ett snöre är som från ena änden till mitten och tillbaka.

Jo rätt så luftiga premisser helt klart vilket öppnar det helt öppet för vilken bil som helst att äga rätten att vara kung, bara den uppfyller dom krav som ställdes i huvudinlägget, detta gäller alltså inte frågan om hur mycket en bil kan sänkas utan att hjulhusen är skapta på ett sånt sätt att det underlättar vid sänkning på just den modellen och för den modellen en hyffsat fet fälg. Hoppas jag gör mig åtminstone lite förstådd :-)

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
haack
15 maj 2015 · 186 Inlägg

Spontant skulle ja nog säga Audi A4...
Har sett många audisar där fälgarna sitter som en handske utan att något är gjort åt dem..

Jonnee
15 maj 2015 · 34 Inlägg

Skulle nog säga en Ford f450. Rätt så feta hjulhus på dom.

Chevrolet Corvette C5 "Cabriolet" (2002)
Volvo V70 "D4" (2016)
Thunderstruck
15 maj 2015 · 180 Inlägg

haack skrev:
Spontant skulle ja nog säga Audi A4...
Har sett många audisar där fälgarna sitter som en handske utan att något är gjort åt dem..

Krille alltid lika spontan smart :-)

Jonnee skrev:
Skulle nog säga en Ford f450. Rätt så feta hjulhus på dom.

Fast man får ha väldigt stora fälgar för att fylla ut dom hjulhusen :-P

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Knugcab
15 maj 2015 · 5 111 Inlägg

Cheva 59 är väl rätt bra, delar grundkaross med Pontiac som hade wide track, så med chevans spårvidd sitter hjulen ungefär mitt under bilen känns det som, där får man in fläskiga saker... tongue

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
15 maj 2015 ·

FIAT s76.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang