Kan man vattenfylla en bensintank inkl ledningar för svetsning

Nurminen_
12 maj 2015 · 714 Inlägg

Hej ! ist för att plocka ner tank och alla ledningar, kan man inte vattenfylla bensintank och tjuvkoppla pumpen så den bara pumpar fram vatten ? ska svetsa lite överallt i underredet.

Volvo 740 "Sugis" (1989)
shogun
12 maj 2015 · 2 117 Inlägg

Töm och ta bort istället

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Nurminen_
12 maj 2015 · 714 Inlägg

får väl göra det tongue

Volvo 740 "Sugis" (1989)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
12 maj 2015 · 3 730 Inlägg

Vet en som skulle svetsa själva tanken. Trots sköljning med vatten small det vid första punktningen. Tanken antog formen av en fotboll skulle man kunna säga. Dock klarade sig alla helskinnade. Så passa dig för svets nära bensin

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Lasse62
12 maj 2015 · 292 Inlägg

Eller så fyller du tanken full, det är ju inte själva den flytande bensinen du ska vara rädd för utan bensingaserna, ju mindre bensin desto större mängd gas.

Power-krille
12 maj 2015 · 672 Inlägg

Lasse62 skrev:
Eller så fyller du tanken full, det är ju inte själva den flytande bensinen du ska vara rädd för utan bensingaserna, ju mindre bensin desto större mängd gas.

ta det här på rätt sätt nu! är man inte rädd för 60 liter brinnande bensin när slangen smält av
då är det nog ganska lugnt wink

"Väx inte upp! det är en fälla"
Nurminen_
12 maj 2015 · 714 Inlägg

Men jag fyller hellre tanken med vatten en bensin iaf ! och jo jag vet att det är ångorna som antänds. Men jag får helt enkelt plocka ner skiten tongue

Volvo 740 "Sugis" (1989)
spillolja
12 maj 2015 · 4 014 Inlägg

Plocka ur armaturen och ta bort tanklocket, vädra ur med tex. en dammsugares urblås i 15-20 minuter

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
it_mutt Avstängd
12 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Töm tanken, i med "kattsand" (låt stå och töm sen ur) och fyll den sen med vanlig sand, har fungerat bra. Sen skölja ur med diesel och sen i med bensin. Kräver ju då att den plockas ner/bort.

- - - Edit - - -

Såg nu att det kanske inte var tanken i sig som skulle svetsas....oh well

Senast redigerat av it_mutt (13 maj 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
12 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Fylla tanken med bensin var nog det dummaste jag hört, förlåt för det men så är det. Töm tanken, vädra 2 dagar och fyll med vatten.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
15 maj 2015 · 7 198 Inlägg

Ett hugskott! Kanske inte möjligt. Men töm tanken och fyll den med skyddsgas från MIG-svets. Argon eller blandgas.
roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang